Nowy KTM to najbardziej “zaawansowany technologicznie” motocykl na świecie

Firma KTM zaprezentowała swój kolejny motocykl turystyczny klasy premium. Model nazwany 1390 Super Adventure S Evo jest wyposażony w tak wiele nowych funkcji, że niektórzy mówią, że to najbardziej zaawansowany technologicznie jednoślad na świecie.
KTM 1390 Super Adventure S Evo

KTM 1390 Super Adventure S Evo

Dzięki dużemu momentowi obrotowemu, ogromnemu zbiornikowi paliwa i specjalnie zaprojektowanym komponentom, S Evo jest gotowy udać się na bezdroża, gdzie fantazja kierowcy go zaprowadzi. To pierwszy motocykl KTM, który został wyposażony w tak wiele funkcji mających na celu poprawę komfortu jazdy i łatwości użytkowania.

Nowy KTM jest naszpikowany techniką

S Evo jest pierwszym motocyklem wyposażonym w całkowicie nową automatyczną skrzynię biegów KTM (AMT). Umożliwia ona przełączanie między ręczną zmianą biegów a przejściem na tryb całkowicie automatyczny – co oznacza, że nie trzeba wcale zmieniać biegów.

Czytaj też: Ten motocykl elektryczny Yamaha weźmie motocross szturmem

System uwzględnia kilka parametrów, aby zapewnić płynne zmiany biegów, takich jak prędkość obrotowa silnika, moment obrotowy, kąt pochylenia i przyspieszenie. KTM twierdzi, że zmiana biegów zajmuje zaledwie 50 milisekund, podobnie jak zmiana za pomocą quickshiftera. Skrzynia biegów jest połączona z przeprojektowanym silnikiem o pojemności 1350 cm3, który generuje aż 170 KM (145 Nm) momentu obrotowego. To zapewnia mnóstwo frajdy na drodze i poza nią.

S Evo może pochwalić się także “najbardziej zaawansowanym systemem zawieszenia na rynku”. To półaktywny zestaw z wewnętrznej marki WP KTM, z możliwością regulacji tłumienia w zależności od nawierzchni drogi i reakcji kierowcy. To zasługa elektronicznie sterowanych zaworów magnetycznych. Kierowca może dostosować tłumienie zawieszenia bezpośrednio z deski rozdzielczej, przełączając się między czterema trybami jazdy, a także odblokować więcej opcji dzięki opcjonalnemu pakietowi Suspension Pro.

KTM 1390 Super Adventure S Evo

Motocykl został wyposażony także w przedni czujnik radarowy 5. generacji firmy Bosch, który zapewnia adaptacyjny tempomat (ACC) i kilka dodatkowych funkcji, które wykraczają poza proste utrzymywanie stałej prędkości.

Stylistyka i ergonomia zostały również zaktualizowane na rok 2025, z nowym nadwoziem i konstrukcją siedzenia, całkowicie nowym reflektorem LED, nowymi szybami przednimi i schowkiem. S Evo ma także nowy, wysokiej jakości ekran dotykowy KTM, montowany pionowo panel V80 TFT. Wprowadza to zupełnie nową generację wysokiej jakości architektury elektronicznej i elektrycznej oraz użyteczności dla kierowcy. 8-calowy ekran dotykowy jest wyposażony w technologię indukcyjną, umożliwiającą łatwą obsługę nawet w grubych zimowych rękawicach, a innowacyjna powłoka antyrefleksyjna, antyodciskowa i antyodblaskowa poprawia ogólną czytelność.

KTM nie ujawnił cen modelu 2025, który będzie produkowany w Austrii. Ale biorąc pod uwagę, że 1290 Super Adventure S z 2024 r. zaczynał się od nieco poniżej 24 000 dol., raczej nie będzie tańszy.