Japoński gigant elektroniczny wprowadził na rynek fotoprzekaźnik samochodowy TLX9152M, który może obsługiwać napięcie do 900 V. Jest on przeznaczony do autobusów elektrycznych i pojazdów ciężarowych, bez problemu pracując w temperaturach od -30 do +60oC.
Nowy fotoprzekaźnik Toshiby wytrzyma napięcie do 900 V
Szybsze ładowanie i większy zasięg jazdy są kluczowe dla zachęcenia społeczeństwa do korzystania z pojazdów elektrycznych, a oba te czynniki wymagają wydajniejszej pracy akumulatorów. Systemy BMS (Battery Management Systems) zapewniają wydajną pracę poprzez monitorowanie stanu naładowania akumulatora oraz izolacji między ogniwem a nadwoziem pojazdu, co jest niezbędne do bezpiecznego użytkowania pojazdów elektrycznych. W systemach BMS, które muszą obsługiwać wysokie napięcia, stosuje się elektrycznie izolowane fotoprzekaźniki.
Czytaj też: Na takie baterie do elektryków czekamy. Przy ich czasie ładowania nie zdążysz nawet spokojnie wypić kawy
Fotoprzekaźniki powszechnie stosowane w systemach akumulatorowych zazwyczaj muszą obsługiwać napięcie ok. dwukrotnie wyższe od napięcia systemu. W przypadku systemu 400 V oznacza to, że fotoprzekaźnik musi wytrzymać ponad 800 V. Nowy produkt Toshiby nadaje się do systemów 400 V, ponieważ ma wyjściowe napięcie zasilania wynoszące 900 V.
TLX9152M jest umieszczony w obudowie SO16L-T, powszechnie stosowanej w przypadku fotoprzekaźników wysokonapięciowych, w tym TLX9160T firmy Toshiba, który ma wytrzymuje napięcie wyjściowe rzędu 1500 V. Jest to jeden z najnowszych produktów w portfolio Toshiby. Kilka miesięcy temu, japoński gigant pokazał prototyp autobusu elektrycznego zasilanego bateriami SCiB nowej generacji.
Ogniwa znane ze swojej ekstremalnej żywotności, można naładować do 80 proc. w zaledwie 10 minut. To urządzenie do magazynowania energii, odpowiednie do pojazdów całkowicie elektrycznych, hybrydowych, lekkich i ciężkich, może pomóc obniżyć zarówno nakłady inwestycyjne, jak i koszty operacyjne.
W 2023 r. w segmentach samochodów dostawczych (vanów), ciężarówek i autobusów rosły udziały pojazdów z napędem elektrycznym. Największy, bo ponad 230-procentowy progres zaobserwowano w sektorze elektrycznych samochodów ciężarowych. Natomiast elektryczne autobusy zagarnęły w minionym roku prawie 16 proc. unijnego rynku. Na polskich ulicach jest ich coraz więcej – szacuje się, że nawet co piąty autobus może być zasilany elektrycznie.
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań półprzewodnikowych i pamięci masowych, który czerpie z ponad półwiecza doświadczenia i innowacji, oferując klientom biznesowym półprzewodniki, układy scalone LSI i produkty HDD.