Po wielu miesiącach testów w peletonie zawodowym Giant w końcu ujawnił szczegóły swojej najnowszej maszyny – Trinity Advanced SL, roweru czasowego wyposażonego w hamulce tarczowe. Nowa generacja Trinity nie tylko nadąża za współczesnymi technologiami, ale wręcz wyznacza nowe standardy w kolarstwie czasowym i triathlonowym. Jednocześnie siostrzana marka Liv zaprezentowała model Avow Advanced SL, przeznaczony dla kobiet. Wprowadzenie tych modeli do sprzedaży oznacza definitywny koniec ery hamulców szczękowych w WorldTourze – ostatnim rowerem z takim rozwiązaniem pozostaje Bianchi Aquila CV.
Nowe modele Giant Trinity i Liv Avow to rewolucja w triathlonie i kolarstwie czasowym
Według producenta nowa generacja Trinity Advanced SL została zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki za pomocą modelowania CFD (Computational Fluid Dynamics) oraz testów w tunelu aerodynamicznym. Wprowadzono szereg innowacji, takich jak widelec osłaniający zacisk hamulca przed wiatrem czy ulepszone kształty rur w technologii “truncated ellipse”, obejmujące główkę ramy, dolną rurę, widelec oraz sztycę. Efektem tych zmian jest oszczędność 5,9 W przy prędkości 45 km/h w porównaniu z poprzednim modelem.
Czytaj też: Nowe modele Giant sprawią, że zapomnisz, że jedziesz rowerem elektrycznym
Trinity Advanced SL jest nie tylko bardziej aerodynamiczny, ale też znacznie lżejszy – ramę odchudzono o 558 g dzięki zastosowaniu kompozytu Advanced SL. Poprawiono także stosunek sztywności do wagi, który zwiększył się o 12 proc. Z kolei model Liv Avow Advanced SL korzysta z tej samej technologii, ale oferuje geometrię i tuning dostosowane do potrzeb kobiet.
Giant zadbał o to, by nowy Trinity był bardziej elastyczny w dopasowaniu do różnych zawodników. Kokpit przeszedł metamorfozę – system oparty na dwóch podłokietnikach zastąpiono bardziej aerodynamicznym rozwiązaniem typu monoriser. Regulacja wysokości kokpitu zwiększyła się z 60 do 80 mm, a zakres regulacji długości wzrósł do 75 mm. Dzięki czterem pozycjom offsetu sztycy użytkownik ma teraz aż 51 mm możliwości regulacji przód-tył, co pozwala na idealne dopasowanie pozycji.
Wersja triathlonowa Trinity Advanced SL została wyposażona w zintegrowane systemy przechowywania. Na górnej rurze znajduje się aerodynamiczny “bento box” na żele energetyczne, a między rurą podsiodłową a dolną umieszczono system nawadniania z pojemnikiem o opływowym kształcie i rurką do picia prowadzącą bezpośrednio do kierownicy.
Giant zaprezentował także nowe koła Cadex, w tym Aero 4-Spoke WheelSystem oraz Cadex Max Aero Disc. Wersja czteroramienna oferuje idealne połączenie efektywności aerodynamicznej i kontroli, szczególnie w bocznych wiatrach. Koła Max Aero Disc ważą zaledwie 1000 g i wykorzystują ultracienką powłokę wykonaną z włókna węglowego, co zapewnia doskonałą sztywność i niską wagę.
Model Trinity Advanced SL 0 z osprzętem SRAM Red AXS i kołami Cadex Aero 4-Spoke został wyceniony na 52 999 zł. Z kolei Liv Avow Advanced SL jest dostępny wyłącznie jako rama w cenie 19 999 zł.
Dzięki nowym modelom Trinity Advanced SL i Avow Advanced SL Giant i Liv wyznaczają nowe standardy w świecie rowerów czasowych i triathlonowych. To nie tylko maszyny o wyjątkowych osiągach, ale również przykład tego, jak technologia i innowacja mogą zmieniać oblicze sportu.