Nowe modele Giant sprawią, że zapomnisz, że jedziesz rowerem elektrycznym

Giant wypuścił dwie zupełnie nowe serie rowerów szosowych – Defy Advanced E+ Elite i Liv Avail E+ Elite. Producent twierdzi, że dzięki zapożyczeniu kilku funkcji i zintegrowaniu ich z pedałami wspomaganymi silnikiem, użytkownicy zapomną, że jadą na elektryku.
Nowe rowery elektryczne Giant z silnikami SyncDrive Move Plus

Nowe rowery elektryczne Giant z silnikami SyncDrive Move Plus

Giant i jego siostrzana marka Liv ogłosiły premierę dwóch nowych rowerów elektrycznych zaprojektowanych z myślą o komforcie i długodystansowej jeździe. Modele Giant Defy Advanced E+ Elite oraz Liv Avail E+ Elite mają na celu podnieść jakość jazdy szosowej dzięki lekkim ramom z włókna węglowego, innowacyjnej integracji technologii elektrycznych oraz zaawansowanej geometrii ramy.

Nowe rowery szosowe Giant ze wspomaganiem elektrycznym

Oba modele wykorzystują system napędowy Giant SyncDrive Move Plus, który wykorzyste “e-road exclusive driving pattern” firmy Giant. Co to tak naprawdę oznacza?

Czytaj też: Rower elektryczny Stromer ST5 Alinghi Red Bull Racing Edition – gratka dla kolekcjonerów

Chodzi o “płynną moc”, która pomaga zapewnić jakość jazdy i nie różni się tak bardzo od jazdy na zwykłym rowerze szosowym. Oznacza to, że przy ruszaniu ze statycznej pozycji moc jest stopniowo zwiększana, aby uniknąć gwałtownego wzrostu często towarzyszącego jeździe na rowerze elektrycznym. Podobnie, jeśli przestaniemy pedałować i zaczniemy jechać na biegu jałowym, wsparcie jest również stopniowo zmniejszane, więc nie czujemy, że ciągnie lub że moc po prostu się wyłączyła.

Silnik SyncDrive Move Plus jest zintegrowany z tylną piastą

Część naturalnego odczucia pedałowania jest wynikiem położenia silnika. W przeciwieństwie do silnika z napędem środkowym obraca się on z tylnymi kołami, co oznacza, że ​​obroty silnika i kół są zsynchronizowane. Podobnie jak w przypadku wszystkich rowerów elektrycznych, ilość otrzymywanego wsparcia zależy od regionu, w którym mieszkamy – 45 km/h w USA, 32 km/h w Kanadzie i 25 km/h w Europie.

Silnik SyncDrive zapewnia moment obrotowy 30 Nm, co według Gianta odpowiada około 75 Nm w silniku z napędem środkowym. Dostępnych jest pięć poziomów wsparcia, a także opcja automatyczna. Tutaj czujniki w silniku dostosowują moc wyjściową na podstawie “zaawansowanych algorytmów”. Szczególnie interesujący jest tryb Power – jeśli pedałujemy mocno, ale jedziemy z małą prędkością, otrzymujemy automatyczne wzmocnienie, które pomoże nam podjechać pod górę lub zwalczyć nieprzyjemny wiatr czołowy.

Giant rozszerza swoją rodzinę rowerów szosowych

Wszystkie tryby są kontrolowane za pomocą przycisku sterującego zintegrowanego z górną rurą ramy. Aplikacja Ridecontrol umożliwia personalizację ustawień przez rowerzystę.

Każdy silnik potrzebuje akumulatora, a SyncDrive jest obsługiwany przez Energypak 400 firmy Panasonic. Jak można się domyślić, jest to akumulator 400 Wh. Zintegrowany z rurą dolną ramy waży mniej niż kilogram; łącznie silnik i akumulator ważą 2,3 kg. Ładowanie odbywa się za pomocą oddzielnego portu, a dostępna jest również opcja przedłużacza zasięgu 200 Wh. Giant twierdzi, że może to oznaczać do 150 km przy “zoptymalizowanym wykorzystaniu akumulatora”.

Napęd Giant zapewnia wsparcie pedałowania do 25 km/h

Ramy nowych elektryków wykorzystują kompozytowy karbon Advanced firmy Giant. Jest to ten sam materiał, który jest używany w standardowych modelach. E-rowery wykorzystują wyłącznie grupy osprzętu SRAM AXS. Ceny Giant Defy Advanced E+ Elite i Liv Avail E+ zaczynają się od 6500 dol. za modele AR i sięgają 11 000 dol. za rowery Elite AR.