Prawdziwa bestia wśród graveli nadchodzi w styczniu

Nordest zaktualizował swój stalowy gravel Super Albarda 3 dla rowerzystów górskich, dodając nową, udoskonaloną geometrię terenową i kilka dodatkowych funkcji inspirowanych rowerem górskim do bardziej technicznych przejażdżek. Największe z nich to tytanowa rama i płaska kierownica 3003.
Nordest Super Albarda 3

Nordest Super Albarda 3

Nowy model jest nazywany przez Nordest trzecią ewolucją, stąd właśnie nazwa Super Albarda 3 nie jest przypadkowa. Rower po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2020 r. przejmuje geometrię roweru górskiego, dzięki czemu jest w stanie zabrać nas na dłuższe przejażdżki. Większy zasięg ramy i łagodniejszy kąt główki ramy zwiększają stabilność podczas zjazdów i pokonywania zakrętów w każdym terenie, a stromy kąt siodełka pomoże w długich podjazdach.

Ten gravel stal zastępuje tytanem

Największą aktualizacją nowego Super Albarda 3 jest tak naprawdę przejście na standard UDH w celu zapewnienia kompatybilności z najnowszymi opcjami układu napędowego. Geometria MTB tego gotowego na przygody roweru szutrowego i konstrukcja typu mullet idealnie pasują do Super Albarda 3. Rower nadal jednak zachowuje bezproblemowe zewnętrzne prowadzenie kabli, dzięki czemu można go również rozbudować nawet o 2-krotny mechaniczny układ napędowy.

Czytaj też: Ghost Asket CF – wszechstronny gravel z karbonową ramą

Kolejną kluczową zmianą jest dodanie prowadzenia sztycy podsiodłowej typu stealth. Nadal jest to sztyca 27,2 mm, ale ponieważ coraz więcej miłośników szutrowych rowerów szutrowych chce rowerów typu dropper, Nordest Super Albarda 3 jest gotowy na niestandardowy montaż.

Nowe, tytanowe ramy do rowerów Nordest Super Albarda 3

Geometria również została zaktualizowana, choć zmiany są subtelne. Rower nadal oferuje luźną główkę ramy 68o i 420-milimetrowe widełki tylne, ale bardziej stromą rurę podsiodłową 74,5o. Rama Reach jest teraz o całe 2,5 cm dłuższa, a wyższy suport równoważy dłuższy rozstaw osi.

Nordest Super Albarda 3

Nowa wersja roweru Nordest Super Albarda 3 jest już dostępna w przedsprzedaży. Można wybierać spośród trzech rozmiarów i dwóch kolorów (czarnym i musztardowym). Cena w przedsprzedaży zaczyna się od 599 euro za samą ramę, a pełna cena detaliczna wzrośnie do 749 euro na początku przyszłego roku. Możliwe jest również malowanie na zamówienie za dodatkową opłatą 250 euro.

Dostępne są również dwa zestawy ram z widelcem do wyboru. Zestaw Steel Kit w przedsprzedaży za 749 euro obejmuje widelec ze stali Uni-Crown ze sterem prostym, a zestaw Carbon Kit w przedsprzedaży za 899 euro obejmuje widelec ze zwężanym sterem, w pełni karbonowy z regulowanym pochyleniem. Nordest zacznie rozsyłać zamówienia na początku stycznia 2025 r., w sam raz, by przygotować się do kolejnego sezonu rowerowego. Dobrą wiadomością jest darmowa dostawa na terenie Unii Europejskiej.