Najlepszy samochód do 20 000 tys. zł. Zobacz ranking

Najlepszy samochód do 20 000 tys. zł? Dysponując tą kwotą, można wejść w posiadanie auta, które posłuży jeszcze wiele lat, co więcej – zapewni wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. W omawianej cenie można nabyć nieco starszą limuzynę klasy średniej, jednak osoby poszukujące młodszego auta, powinny skupić się na klasie samochodów kompaktowych i miejskich.
Najlepszy samochód do 20 000 tys. zł. Zobacz ranking

Najlepszy samochód do 20 000 tys. zł, czyli jaki? Ilu kierowców, tyle upodobań, należy jednak wyraźnie podkreślić, że o ile wspomniana kwota daje już dość dużą swobodę w poruszaniu się po rynku aut używanych, to jednak stwarza pewne ograniczenia. Aby nie wpakować się na tzw. minę, warto dokładnie zweryfikować swoje oczekiwania i… porzucić uprzedzenia. 

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: czym się kierować?

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł to taki, który pozwoli nabywcy przejechać wiele kilometrów bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów napraw. Rozpiętość roczników w tej cenie jest ogromna, dlatego po pierwsze – warto zastanowić się, jak dużego samochodu potrzebujemy. Singlowi lub bezdzietnej parze będzie wygodnie w miejskim hatchbacku, a w tej cenie, takie auto będzie znacznie młodsze niż limuzyna segmentu D.

Po drugie, nie należy spieszyć się z zakupem. Rynek aut używanych jest zalany “ulepami”, na których nieuczciwi handlarze zarabiają niemałe pieniądze. Znalezienie egzemplarza wartego uwagi może potrwać, więc kupowanie auta tuż przed wakacyjnym wyjazdem to ewidentny błąd.

Po trzecie: zamiast kierować się przebiegiem, lepiej ocenić stan. Dotyczy to zwłaszcza SUV-ów i aut klasy średniej. W tych segmentach, będziemy celować przede wszystkim w kilkunastoletnie egzemplarze, więc na mały realny przebieg nie ma co liczyć. Zawsze lepszym wyborem będzie auto ze sporym przebiegiem, ale zadbane i sumiennie serwisowane, niż ten am model budzący wątpliwości co do kondycji lub o niepewnej historii, który rzekomo legitymuje się śmiesznie niskim przebiegiem.

Po czwarte, warto porzucić uprzedzenia co do marek. Do 20,000 tys. zł kupimy samochód premium, o ile akceptujemy wysokie wydatki. Samochody z mniej prestiżowym logo będą za to młodsze i znacznie tańsze w eksploatacji.

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: segmenty

Najlepszy samochód do 20,000 zł nie będzie prestiżową limuzyną. Oczywiście, w tej cenie bez trudy znajdziemy flagowe okręty wielkiej niemieckiej trójcy, należy jednak brać pod uwagę, że w ciągu 12 miesięcy eksploatacji, do takiego samochodu prawdopodobnie trzeba będzie dołożyć sumę równą kwocie zakupu, a być może nawet więcej. Z góry można zapomnieć też o dużych SUV-ach.

Zatem, jaki samochód do 20 tys. zł warto brać pod uwagę? Najrozsądniejsze propozycje znajdziemy w segmentach B i C, choć nie należy skreślać klasy D. Większe rodziny mogą wybierać w klasie minivanów, a osoby potrzebujące samochodu, który zjedzie z utwardzonej drogi – w segmencie kompaktowych SUV-ów, choć w tym przypadku wybór będzie dość ograniczony.

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: Toyota Yaris II

Najlepszy samochód do 20,000 zł w klasie miejskich hatchbacków to naszym zdaniem Toyota Yaris drugiej generacji. Samochód w latach 2005-2011 i odznacza się wyjątkową trwałością mechaniczną. W porównaniu do pierwszej generacji, japoński producent postawił na znacznie lepszą jakość wykonania wnętrza. 

Na rynku wtórnym, najczęściej spotykane są modele z benzynowymi jednostkami 1,0 i 1,3, obie z linii VVT-i, czyli wyposażone w system zmiennych faz rozrządu. Bez względu na to, którą jednostkę wybierze kupujący, może liczyć na rozsądne spalanie i wysoki poziom niezawodności, jednak osoby zamierzające używać auta także w trasie, powinny postawić na silnik 1,3 lub diesla 1,4 D-4D. Tych ostatnich jest zdecydowanie mniej, jednak poza miastem, jednostka wysokoprężna spisuje się bardzo dobrze. 

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: Dacia Logan MCV

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł, balansujący na pograniczu segmentów B i C, to naszym zdaniem Dacia Logan w rodzinnej wersji MCV. Za taką kwotę, nie znajdziemy młodszego samochodu, który będzie odznaczał się tak dużą funkcjonalnością. Logo na grillu nie przyniesie chwały kupującemu, jeżeli jednak nabywca przedkłada trwałość, niskie koszty eksploatacji i niezawodność nad prestiż, rumuński samochód będzie doskonałym wyborem.

Druga generacja Logana charakteryzuje się znacznie wyższym poziomem bezpieczeństwa niż “jedynka” (cztery gwiazdki w testach Euro-NCAP) i na razie, nie ujawnia problemów z korozją. Także stylistyka nadwozia i wnętrza jest znacznie bardziej atrakcyjna. 20 tys. zł pozwoli na zakup auta z rocznika 2013-2015. Warto szukać modelu z benzynowym silnikiem 1,2 lub z dieslem 1,5 dCi. To sprawdzona technologia Renault i choć jednostki wysokoprężne początkowo sprawiały problemy, to w roczniku, w który celujemy, “choroby wieku dziecięcego” zostały już wyeliminowane. Nabywca, który pogodzi się z niższym prestiżem, otrzyma wystarczająco komfortowe auto z bagażnikiem o pojemności 573 l!

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: Renault Laguna III

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł w klasie średniej, to naszym zdaniem Renault Laguna trzeciej generacji. Chwileczkę, Laguna? Słynna “królowa lawet”? Tak, bo trzecia odsłona francuskiego samochodu nie ma nic wspólnego z “dwójką”, za którą do dziś ciągnie się zła sława. Pod względem awaryjności, samochód nie wyróżnia się negatywnie na tle niemieckiej konkurencji, a towarzysząca temu modelowi niepochlebna opinia doprowadziła do sytuacji, w której za 20 tys. zł można nabyć egzemplarz z roku 2010-2011! 

Co otrzymamy za tę cenę? Przestronne, dobrze wyposażone, bardzo komfortowe, atrakcyjne i niezwykle bezpieczne auto (maksymalna nota w testach zderzeniowych), które w praktyce okazuje się też całkiem niezawodne. Problemy z elektroniką, które były zmorą posiadaczy Laguny II, tutaj nie występują. Warto skupić się na egzemplarzach z benzynowym silnikiem 2,0 i 2,0 turbo. Wersja wolnossąca to konstrukcja Nissana. Wariant doładowany, cechujący się bardzo dobrą dynamiką i wysoką trwałością, został opracowany przez inżynierów Renault. Wśród jednostek wysokoprężnych, propozycją godną polecenia jest dynamiczny i oszczędny motor 2,0 dCi. Montowane w “trójce” silniki 1,5 dCi są już pozbawione wad, ale dynamika egzemplarza wyposażonego w taki motor, pozostawia sporo do życzenia. 

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: Opel Zafira B

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł może być propozycją wybitnie rodzinną, czego najlepszym przykładem jest Opel Zafira B. Za 20 tys. zł można nabyć wersję po faceliftingu, przy okazji którego wyeliminowano największe bolączki tego modelu. Decydując się na Zafirę, warto zatem celować w rocznik minimum 2008.  

Samochód jest blisko spokrewniony z modelem Astra H, zatem z dostępem do części zamiennych, jak i z ich cenami, nie ma najmniejszego problemu. Niezła jest też trwałość, z wyjątkiem zawieszenia, które niezbyt dobrze znosi kontakt z nawierzchnią polskich dróg, ale tę wadę można przypisać praktycznie do każdego współczesnego samochodu. Zafira odwdzięcza się za to bardzo funkcjonalnym wnętrzem, które może zmieścić nawet 7 osób (przy czym fotele w ostatnim rzędzie powinny być traktowane jako rozwiązanie awaryjne) i rozsądnymi kosztami utrzymania.

 

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł: Subaru Forester II

Najlepszy samochód do 20,000 tys. zł w segmencie SUV? Warto wziąć pod uwagę Subaru Forester II. Auto nie przedstawia najwyższej funkcjonalności w klasie, ale rewelacyjny i praktycznie bezawaryjny napęd na cztery koła, wynagradza średniej wielkości bagażnik i przeciętną ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie. Jeżeli dodamy do tego bardzo dobrze zestrojone zawieszenie i relatywnie nisko położony środek ciężkości (silnik boxer), otrzymamy propozycję dla kierowców, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy.

Dysponując kwotą 20 tys. zł, warto postawić na wersję wolnossącą. W tej cenie, można liczyć na auto z 2007 roku (wersje turbo będą przynajmniej kilka lat starsze). O ile do trwałości mechaniki nie można mieć zastrzeżeń, to do zabezpieczenia przed korozją – już tak. Przed zakupem, warto zatem dokładnie “prześwietlić” Forestera.