Najlepszy samochód do 10 000 złotych. Nasz ranking

Najlepszy samochód do 10 000 zł – wymieniona kwota nie jest wysoka, jednak pozwala już w miarę sprawnie poruszać się po rynku aut używanych. Jeżeli kupującemu zależy na aucie, które dobrze będzie sprawdzać się w codziennej eksploatacji i które nie będzie wymagać regularnych, często kosztownych napraw, jego wybór ograniczy się do kilku segmentów.
Najlepszy samochód do 10 000 złotych. Nasz ranking

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł – brzmi jak mrzonka? Otóż, niekoniecznie. Za tę kwotę można nabyć auto, które idealnie nada się do dojazdów do pracy lub jako “wozidełko” na zakupy, a jeżeli kupujący trafi na naprawdę ładny egzemplarz (a jest to możliwe), nabędzie samochód dość bezawaryjny, który doskonale sprawdzi się w każdej sytuacji. Jakie auto do 10 tys. zł jest godne polecenia? Na co warto zwrócić uwagę, zanim podpiszemy umowę kupna-sprzedaży?

 

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł: czym się kierować?

Najlepszy samochód do 10 tys. zł nie musi być “skarbonką bez dna”, należy jednak mieć na uwadze, że auto oferowane za stosunkowo niewielką kwotę nie będzie już pierwszej młodości. Trzeba też liczyć się ze sporym przebiegiem.

Oznacza to tylko tyle, że najprawdopodobniej nie uda się znaleźć samochodu “niewymagającego wkładu finansowego”, mimo że wielu sprzedających właśnie tak zachwala oferowane przez siebie pojazdy. Nie należy się przejmować, jeżeli do zrobienia będą usterki typowo eksploatacyjne – to normalne, że w starszym samochodzie to i owo będzie wymagać wymiany. Nikt raczej nie pozbywa się “perełki” po generalnym serwisie. 

 

 

Jeżeli jednak w danym egzemplarzu występują poważne usterki, lepiej go sobie odpuścić i szukać dalej. W takim przypadku może bowiem okazać się, że jeszcze zanim kierowca wyruszy swoim nowym nabytkiem na drogę, będzie musiał wydać równowartość ceny zakupu lub niewiele mniej. Gra niewarta świeczki. 

Kolejna rzecz, kupując auto do 10 tys. zł, naprawy blacharskie nie muszą być czynnikiem dyskwalifikującym dany egzemplarz. Większość samochodów, które od dobrych kilku lat poruszają się po drogach, ma za sobą większe lub mniejsze przygody. Jeżeli właściciel jest w stanie udowodnić, że była to tylko niezbyt poważna stłuczka lub obcierka parkingowa, a samochód przedstawia całkiem niezły stan techniczny, warto przyjrzeć się takiemu egzemplarzowi nieco bliżej. 

Kupując nienajmłodszy samochód ze sporym przebiegiem, lepiej nie nastawiać się na idealną trwałość. Prędzej czy później, auto zawita do warsztatu. W tym kontekście, warto poszukać modelu, który jest łatwy w naprawie, a części zamienne do niego są oferowane w przystępnych cenach.

 

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł: segmenty

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł – auto miejskie, kompakt czy limuzyna? A może coupe lub SUV? Wspomniana kwota daje już możliwość “wybrzydzania”, jednak niektóre segmenty lepiej od razu skreślić z listy, jeżeli przyszły nabywca nie chce wydać kolejnych 10 tys. zł na doprowadzenie swojego nabytku do stanu używalności.

Biorąc pod uwagę powyższe, nasze zestawienie obejmuje samochody miejskie i kompaktowe. Te ostatnie są idealne do miasta, jednak z powodzeniem mogą też pełnić funkcję pojazdu rodzinnego. W rankingu znalazł się też minivan, idealny dla rodzin o nieco większych potrzebach w kwestii możliwości przewozowych. 

 

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł: Peugeot 107

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł w segmencie aut miejskich, to naszym zdaniem Peugeot 107. Samochód to technologiczny bliźniak Citroena C1 i Toyoty Aygo.

Nie jest to propozycja dla wyjątkowo wymagających osób – wygłuszenie jest raczej marne, jakość plastików we wnętrzu – słaba (elementy z tworzywa sztucznego są twarde i nieprzyjemne w dotyku, ale po latach eksploatacji, okazują się całkiem wytrzymałe), a wyposażenie większości egzemplarzy – dość ubogie. Za 10 tys. zł można jednak nabyć samochód z 2007-2008 roku, z 5-drzwiowym nadwoziem, który świetnie sprawdzi się w zatłoczonych miastach. Sporym atutem auta jest też szeroka dostępność niezbyt drogich, za to dobrych jakościowo zamienników.

 

 

Wśród polecanych jednostek napędowych, należy wskazać benzynowy motor 1,0 – jest trwały i zaskakująco dynamiczny, jak na 3-cylindrówkę (to zasługa krótkiego zestopniowania skrzyni biegów). Diesel o pojemności 1,4 litra też nie jest złym wyborem, jednak biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie auta, lepiej postawić na jednostkę benzynową.

 

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł: Renault Clio trzeciej generacji

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł stworzony do miasta, który jednak całkiem nieźle sprawdzi się też w trasie? Nasza propozycja to Renault Clio III. Za 10 tys. zł można nabyć 5-drzwiowego hatchbacka (wersje kombi zwykle są wyżej wyceniane) z lat 2005-2006. To całkiem funkcjonalne, atrakcyjne i bezpieczne auto, które nie sprawia zbyt wielu problemów w codziennej eksploatacji. 

Wśród polecanych jednostek napędowych, warto wymienić podstawowy silnik benzynowy 1,2. Moc na poziomie 101 KM nie zapewnia porywających osiągów, ale silnik jest trwały i ekonomiczny. Z pewnością będzie to lepszy wybór niż jednostka K4M, o pojemności 1,6 litra. Ten motor generuje 110 KM i przy zbliżonych osiągach, spala wyraźnie więcej.

W przypadku tego modelu, warto unikać diesla 1,5. W egzemplarzach z początku produkcji, a na takich skupi się nabywca dysponujący kwotą 10 tys. zł, można jeszcze spotkać wadliwe jednostki, generujące spore problemy.

 

 

Najlepszy samochód do 10 000 tys. zł: Honda Civic VII

Najlepszy samochód za 10,000 zł w segmencie C? W naszej opinii to Honda Civic VII. W przypadku japońskiego auta kompaktowego, zakup egzemplarza eksploatowanego w firmie jest niemal niemożliwy, w przeciwieństwie do przedstawicieli niemieckiej konkurencji. 10 tys. zł pozwoli na zakup egzemplarza po faceliftingu.

Auto cechuje się ponadprzeciętną trwałością mechaniczną. Niestety, problemem jest korozja, zatem przed zakupem, warto przebadać dany egzemplarz pod tym kątem. Faktem jest, że przy okazji kuracji odmładzającej, Honda poprawiła jakość zabezpieczenia antykorozyjnego, ale “ruda” wciąż przyczepiała się do Civica. Auto zachwyci jednak świetnie zestrojonym zawieszeniem, które jest wystarczająco komfortowe, a w zakrętach – zapewnia bardzo dobrą precyzję prowadzenia. Zachwyca też działanie manualnej skrzyni biegów, która jednak może zaskoczyć zużyciem łożysk.

Wśród polecanych jednostek benzynowych, najlepszym wyborem będzie motor 1,6. Zapewnia bardzo dobrą dynamikę, a zużycie paliwa utrzymuje się na akceptowalnym poziomie. 

 

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł: Audi A3 8L

Najlepszy samochód do 10,000 zł, pochodzący z Niemiec? My wskażemy na pierwszą generację Audi A3. Za tę kwotę, można wejść w posiadanie dobrze utrzymanego samochodu, wyprodukowanego po 2000 roku. Pod względem konstrukcyjnym, to bliźniak Golfa IV, ale nad swoim bardziej pospolitym odpowiednikiem ma istotną przewagę – nadwozie jest świetnie zabezpieczone przed korozją, a wnętrze – wykonane z bardzo dobrych materiałów.

Kupującym odradzamy jednostki wysokoprężne, które przy tak długim stażu rynkowym, z całą pewnością będą legitymować się bardzo wysokim przebiegiem. Podstawowy silnik benzynowy, o pojemności 1,6 litra, wykazuje wysoką trwałość, ale nie jest zbyt dynamiczny i zużywa sporo paliwa. Najlepszym wyborem będzie wariant 1,8, w wersji wolnossącej lub turbodoładowanej (tutaj trzeba liczyć się z wyższymi kosztami ewentualnych napraw). 

 

 

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł: Citroen Xsara Picasso

Najlepszy samochód do 10,000 tys. zł może być pojazdem wybitnie rodzinnym, a udowadnia to Citroen Xsara Picasso. Francuski minivan charakteryzuje się wysoką trwałością. Pod tym względem, znacząco przewyższa swoją konkurencję z analogicznego rocznika. Nie jest to auto szczególnie zaawansowane technologiczne, ale w tym przypadku, to bardziej zaleta niż wada. Xsara Picasso plusuje też pod względem funkcjonalności – wnętrze jest przestronne i nie brakuje w nim schowków. 

Montowane w tym aucie jednostki benzynowe, nie miały większych wad. Jeżeli nabywca ma zamiar eksploatować samochód w trasie, dobrym wyborem będzie motor 2,0. Do miasta, w zupełności wystarczy silnik 1,6. Nie należy bać się 2-litrowego diesla – to bardzo udana konstrukcja i jeżeli nie była “niemiłosiernie katowana”, nie powinna sprawić większych problemów.