Kupowanie wczasów, biletów czy rezerwowanie hoteli przez internet wydaje się już dziś oczywistością. Serwisy z last minute czy porównywarki cenowe są naturalnymi sprzymierzeńcami klienta, który nie chce przepłacać. Wskazują na to chociażby zeszłoroczne badania Gemiusa, według których co drugi polski internauta przynajmniej raz w miesiącu poszukuje w sieci informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia. Z tegorocznych badań wynika m.in., że polscy miłośnicy taniego latania mają najczęściej od 25 do 34 lat, a bilety lotnicze najchętniej rezerwują w styczniu.
Jednak nowe technologie dają coraz ciekawsze możliwości osobom spragnionym nieszablonowego wypoczynku. Blogi i fora internetowe to kopalnia ciekawych sugestii, kluby travelowe proponują gotowe pakiety, wychodzące poza sztampową ofertę klasycznych biur podróży. A aplikacje mobilne mogą towarzyszyć nam podczas wakacji, ułatwiając znalezienie drogi, dobrej restauracji i ciekawej historii związanej z miejscem, które odwiedzamy.
Krótko mówiąc, turystyka 2.0, czyli wymarzony temat na pierwszy wakacyjny odcinek audycji „Człowiek 2.0” 🙂 W studiu ze mną będą:
- Agata Arciszewska, marketing maganger z Travelist.pl,
- Julia Lachowicz, redaktor prowadząca „National Geographic Traveler”,
- Michał Kępiński, dyrektor zarządzający AudioTrip.
Z wakacyjnymi tematami powiązane są moje poprzednie audycje: o geolokalizacji, mapowaniu oraz ekonomii współdzielenia.
Tego odcinka warto będzie słuchać uważnie i do końca, ponieważ do zdobycia będzie półroczna prenumerata magazynu „Focus“! Szczegóły na antenie w trakcie audycji.
Możecie jej posłuchać 5 lipca po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępna jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!