Motocykle supermoto, będące połączeniem wyczynowej dynamiki i miejskiej wszechstronności, zyskują coraz większą popularność wśród entuzjastów dwóch kółek. Są one projektowane z myślą zarówno o emocjach podczas jazdy po asfaltowych drogach, jak i możliwościach pokonywania lekkiego terenu. Segment ten, dotychczas zdominowany przez europejskie marki, takie jak KTM czy Husqvarna, przyciągnął uwagę indyjskiego giganta.
Czytaj też: Mitt GT-K – hiszpański motocykl turystyczny, który wygląda jak BMW, ale kosztuje połowę mniej
RTS X Supermoto to pierwszy krok TVS w segmencie motocykli supermoto. Motocykl bazuje na platformie Apache RTR 310, jednak wprowadza znaczące modyfikacje, takie jak nowa rama pomocnicza z wbudowanym wydechem pod siedzeniem, co nadaje mu nowoczesny i agresywny wygląd.
Indyjski motocykl ciekawą alternatywą dla popularniejszych supermoto
RTS X Supermoto został wyposażony w nowoczesny, jednocylindrowy silnik RT-XD4 o pojemności 299,1 cm3. Generując 35 KM przy 9000 obr./min i z momentem obrotowym 28,5 Nm, jednostka ta plasuje się w czołówce pod względem osiągów w swojej klasie. Silnik współpracuje z zaawansowaną 6-biegową skrzynią, oferującą sprzęgło antyhoppingowe oraz dwukierunkowy quickshifter. TVS deklaruje, że motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy, co podkreśla jego sportowy charakter i zdolność do konkurowania z najlepszymi.
Czytaj też: Nowy KTM to najbardziej “zaawansowany technologicznie” motocykl na świecie
Motocykl charakteryzuje się ostrym przednim reflektorem LED, muskularnym bakiem z półprzezroczystymi osłonami oraz długim, jednoczęściowym siedzeniem umieszczonym na wysokości 875 mm, co zapewnia wyprostowaną pozycję jazdy typową dla motocykli supermoto. Dodatkowo, RTS X wyposażono w 17-calowe koła z szerokimi oponami oraz zawieszenie z odwróconym widelcem teleskopowym z przodu i regulowanym amortyzatorem z tyłu, co ma zapewnić doskonałe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie.
Prezentacja RTS X Supermoto na Auto Expo 2025 podkreśla dążenie TVS do innowacji i rozszerzenia swojej oferty produktowej. Choć motocykl znajduje się na etapie koncepcyjnym, jego pozytywne przyjęcie może skłonić firmę do wprowadzenia go do produkcji seryjnej, oferując motocyklistom nową, ekscytującą opcję w segmencie supermoto.
Warto wspomnieć, że segment supermoto rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Nie jest już przeznaczony tylko dla droższych opcji premium, takich jak Ducati Hypermotard i KTM 690 SMC R. Modele jak Suzuki DR-Z4SM, nadchodzący KTM 390 SMC R, a teraz TVS RTS X rozszerzają ofertę dla osób o ograniczonym budżecie.