Royal Enfield Goan Classic 350 – nowa odsłona klasyki z nutą stylu chopper

Royal Enfield, znany z produkcji klasycznych motocykli, wprowadza na rynek model Goan Classic 350, który łączy tradycyjny design z nowoczesnymi akcentami. Motocykl ten wyróżnia się długą kierownicą typu “ape-hanger”, charakterystyczną dla choppera, oraz białymi oponami, które nadają mu unikalnego charakteru.
Royal Enfield Goan Classic 350

Royal Enfield Goan Classic 350

Royal Enfield to jedna z najstarszych i najbardziej cenionych marek motocyklowych na świecie, której początki sięgają 1901 roku. Znana z produkcji klasycznych maszyn, które łączą niezawodność z niepowtarzalnym stylem, firma nieustannie redefiniuje swoje podejście do designu i technologii. Kultowe modele, takie jak Bullet czy Classic, stały się symbolem wolności i podróży w najczystszej formie. Jednak Royal Enfield nie spoczywa na laurach – wciąż eksperymentuje i dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań rynku.

Czytaj też: To nie jest kolejny zwykły motocykl terenowy. Ranger potężny jak ciężarówka

Najlepszym przykładem tej ewolucji jest najnowszy model Goan Classic 350. Łącząc dziedzictwo marki z nowoczesnym stylem choppera, motocykl ten stworzono dla osób, które chcą wyróżnić się na drodze, jednocześnie pozostając wiernymi klasycznym wartościom Royal Enfield.

Royal Enfield znowu zaskakuje fanów motocykli

Royal Enfield Goan Classic 350 to wariant popularnego modelu Classic 350, ale skierowany do osób, które chcą wyróżnić się na drodze. Motocykl oferuje wiele unikalnych elementów designu, takich jak białe opony typu whitewall – rzadko spotykane w dzisiejszych czasach. Koła ze szprychami i bezdętkowe opony 19-calowe z przodu i 16-calowe z tyłu dodają mu zarówno stylu, jak i praktyczności.

Czytaj też: Przejechał na motocyklu całe Indie i pobił rekord Guinnessa

Długie kierownice typu ape-hanger, charakterystyczne dla chopperów, zapewniają wygodną pozycję podczas jazdy, a brak klasycznego tylnego błotnika i minimalistyczne siedzenie typu cantilever wnoszą nowoczesny akcent. Siedzenie to znajduje się zaledwie 750 mm nad ziemią, co czyni Goan Classic jednym z najniżej osadzonych modeli Royal Enfield.

Royal Enfield Goan Classic 350

Pod maską Goan Classic znajdziemy ten sam sprawdzony silnik co w Classic 350: jednocylindrową jednostkę chłodzoną powietrzem i olejem o pojemności 349 cm3. Silnik generuje 20,2 KM i moment obrotowy 27 Nm, co zapewnia spokojne, relaksujące osiągi, idealne do jazdy po mieście i poza nim. Choć motocykl waży nieco więcej niż standardowy Classic 350, jego 13-litrowy zbiornik paliwa pozwala na dłuższe przejażdżki.

Nazwa Goan Classic nawiązuje do Goa – jednego z najpopularniejszych regionów turystycznych w Indiach, znanego z luźnego stylu życia i fascynacji motocyklami. Wykorzystując estetykę bobbera, model ten idealnie wpisuje się w nadmorską kulturę tego regionu.

Royal Enfield Goan Classic 350

Goan Classic 350 oferuje cztery unikalne wersje kolorystyczne: Purple Haze, Shack Black, Trip Teal i Rave Red, które podkreślają jego wyrazisty charakter. Obecnie model jest dostępny wyłącznie w Indiach w cenie 235 000 rupii indyjskich (ok. 2760 dolarów).

Choć Royal Enfield nie ogłosił jeszcze planów wprowadzenia tego modelu na inne rynki, ale biorąc pod uwagę popularność chopperów w Stanach Zjednoczonych i Europie, możliwe, że Goan Classic 350 trafi również na zachodnie drogi. Do tego czasu pozostaje nam podziwiać jego wyjątkowy design i czekać na dalsze wieści.