Dziś Międzynarodowy Dzień Dziewczynek. Z tej okazji mamy ciekawe statystyki

Czy kobiety wierzą we własne możliwości? Jak pokazują najnowsze badania, jest to zaledwie 1/3 pań. Badanie przeprowadzone zostało przez Socjolożki.pl w ramach akcji Power Talks, której celem jest wspieranie młodych kobiet i pomoc w budowaniu ich poczucia własnej wartości, pokazuje nam wiele ciekawych informacji.
fot_Freepik
fot_Freepik

Z najnowszego badania – przeprowadzonego na reprezentatywnej pod kątem wieku i płci grupie 1000 dorosłych Polaków we wrześniu 2024 – wynika, że pewność siebie jest ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn. Również panie częściej też uważają ją za cechę pozytywną. Zdaniem ponad ⅔ Polaków pewność siebie to przede wszystkim wiara we własne możliwości, umiejętność wyrażania i obrony własnego zdania oraz poczucie własnej wartości. Jednak mniej niż połowa badanych Polek dostrzega te cechy u siebie.

Jak Polki widzą własne możliwości?

W opinii 63% badanych pewność siebie nie jest cechą wrodzoną, ale można nad nią pracować. Częściej to przekonanie dotyczy kobiet (68% w porównaniu do 58% wśród mężczyzn) oraz osób młodych, w wieku 18-24 lat (75% wskazań). Zarazem 34% badanych kobiet wierzy we własne możliwości, a 43% potrafi swobodnie wyrażać swoje zdanie.

A jak właściwie rozpoznać osobę pewną siebie? Zdaniem 71% respondentów cechuje ją wiara we własne możliwości oraz umiejętność wyrażania własnego zdania (70%). Jakie są inne wyniki badań? W dalszej kolejności respondenci jako cechy osoby pewnej siebie wskazywali poczucie własnej wartości (69%), umiejętność obrony własnego zdania (69%) oraz akceptację siebie (68%). Ale jeśli chodzi o panie, dostrzegają te cechy u siebie rzadko. Posiadanie tych trzech ostatnich deklaruje kolejno 38%, 40% i 37% respondentek.

Czytaj też: Czym różnią się mózgi mężczyzn i kobiet? Wreszcie znamy odpowiedź

Kobiety częściej sądzą, że pewność siebie jest ważna i jest to cecha pozytywna. Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką, komentuje:

Zdrowa pewność siebie jest kluczem do spełnienia we wszystkich aspektach życia. Niestety, obserwuję to od lat, wiele Polek wciąż zmaga się z jej brakiem, co ogranicza ich możliwości i hamuje rozwój. Właśnie dlatego z pełnym oddaniem angażujemy się projekt Power Talks, a ja osobiście zdecydowałam się poprowadzić warsztaty w tym obszarze w ramach realizacji części mojej życiowe misji – dzielenia się pozyskaną wiedzą w formie „podaj dalej”

Olga Kozierowska, twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką oraz Anna Flis, ekspertka Sukcesu Pisanego Szminką, podczas bezpłatnych warsztatów wesprą młode kobiety w pracy nad pewnością siebie, podzielą się konkretnymi narzędziami i ćwiczeniami, pozwalającymi na odkrywanie własnego potencjału. Natalia Kacprzak, Brand Business Leader Kérastase w Polsce i Krajach Bałtyckich, opowiada:

W Kérastase, jako wiodąca na świecie marka w branży kosmetycznej, realizujemy misję wykraczającą poza pielęgnację włosów. Inicjatywa społeczna Power Talks ilustruje nasze zaangażowanie w działania na rzecz zmian na lepsze. We współpracy z organizacjami non-profit, realizujemy nasz cel, jakim jest walka z brakiem pewności siebie i dawanie jej młodym kobietom, poprzez programy mentoringu kierowane przez kobiety do kobiet. To przesłanie odzwierciedla wartości reprezentowane przez Kérastase i stanowi odpowiedź na jedną z najważniejszych potrzeb w naszym społeczeństwie.  Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy budować potencjał kobiet i wzmacniać ich pozycję w społeczeństwie