Pełen dokument, opisujący wszystkie zmiany dla klientów mBanku, liczy sobie 18 stron. Toteż pozwolę sobie wymienić tylko najważniejsze informacje. Ogólnie modyfikacje dotyczą każdego aspektu funkcjonowania banku – od obsługi klienta po kredyty hipoteczne.
mOkazje i “Moje cele” z nowymi zasadami
mBank rozszerza program mOkazje. Od 2 grudnia będzie można znaleźć tam funkcję “mOkazje zakupy”. Wszelkie informacje na ten temat zamieszczono w regulaminie programu mOkazje. Od 12 grudnia 2024 r. z tej funkcji będą mogli korzystać wszyscy klienci mBanku. Z kolei w “Moje cele” zmienione zostały zasady wykonywania przelewów oraz wpłat i wypłat gotówkowych. Jak informuje bank, planowane są takie zmiany, jak:
- przelewy na to konto zrobisz tylko z powiązanego z nim konta osobistego,
- przelewy z tego konta zrobisz tylko na powiązane z nim konto osobiste,
- nie wpłacisz gotówki na to konto,
- nie wypłacisz gotówki z tego konta.
mBank eKonto: osobiste, możliwości, Junior
Od 15 stycznia 2025 roku mBank przestanie oferować eKonto osobiste. Co robić, jeśli takie się posiada? Nic – nadal będzie można z niego korzystać na takich samych zasadach, ale w przypadku eKonta możliwości zostanie zmienione w eKonto do usług, gdy ukończy się 25 lat (lub gdy młodszy współposiadacz ukończy 25 lat), a eKonto Junior w eKonto do usług, gdy dziecko ukończy 13 lat.
Wypłaty gotówkowe w kasie placówki wykonywane przez pełnomocnika do Twojego konta
W dniu 15 stycznia 2025 roku wejdą nowe zasady wypłaty gotówki realizowanej przez pełnomocnika. mBank sprawdzi sumę wszystkich wypłat w kasach placówek z Twoich kont w tym dniu. Jeśli ta wypłata spowoduje przekroczenie trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę lub ten limit jest już przekroczony, to gdy:
- masz zastrzeżony numer PESEL – wstrzymamy wypłaty w kasie z Twoich kont na 12 godzin,
- rejestr zastrzeżeń numerów PESEL jest niedostępny – odmówimy pełnomocnikowi wypłaty gotówki.
Jeśli mBank nie ma Twojego numeru PESEL, odmówi pełnomocnikowi wypłaty gotówki niezależnie od kwoty wypłaty.
mBank – bezpieczniejsza Obsługa klienta
Również z dniem 15 stycznia 2025 roku zostanie wprowadzonych kilka rozwiązań, mających na celu dodatkowe zabezpieczenie konta użytkownika. W przypadku podejrzeń, że nie korzysta z niego prawowity właściciel, może zostać zablokowany dostęp do niego lub pojawić się konieczność dodatkowej autoryzacji. Ponadto z dniem 20 lutego 2025 r., zostaje wydłużony do 30 dni czas trwania blokady autoryzacyjnej – obecnie jest to 14 dni.
Całą listę zmian znajdziesz na tej stronie.