Niemiecki warsztat MB Cycles, kierowany przez Martina Beckera, stworzył prawdziwe dzieło sztuki motocyklowej – choppera Stauffenberg. Ten wyjątkowy jednoślad bazuje na ramie CFL autorstwa West Coast Choppers z 2011 roku i napędzany jest potężnym silnikiem V-twin S&S Cycles o pojemności 1818 cm3 z 2023 roku. To esencja stylu i kunsztu, który wyróżnia się na tle innych customowych maszyn.
Ten customowy chopper to dzieło sztuki, a jego właściciel to prawdziwy koneser
Choppery od lat są symbolem wolności i indywidualizmu. Ich wydłużone sylwetki, nisko zawieszone ramy i charakterystyczne kierownice typu “ape hangers” budzą podziw na drogach całego świata. Jednak stworzenie idealnego choppera to niełatwe zadanie. Łatwo jest popaść w przeciętność lub przesadzić z detalami. Martin Becker, “MB” z MB Cycles, rozumie tę równowagę jak mało kto.
Czytaj też: Royal Enfield Goan Classic 350 – nowa odsłona klasyki z nutą stylu chopper
Chopper Stauffenberg to połączenie najlepszych dostępnych komponentów: ramy CFL, opracowanej przez Jessego Jamesa z West Coast Choppers, która została wzbogacona o najnowszy silnik S&S Cycles z systemem zapłonowym Accel i sześciobiegową skrzynią Baker.
Rama z mocno pochylonym przednim zawieszeniem, nadaje Stauffenbergowi jego rozpoznawalny wygląd. Motocykl wyposażono w potrójne półki Pro-One, wzmocnienie Arlen Ness oraz amortyzator skrętu Hyperpro. Specjalnie dostosowane elementy zawieszenia Harley Dyna Super Glide Sport łączą całość w spójną konstrukcję.
Dbałość o szczegóły widoczna jest w niestandardowych elementach nadwozia: ręcznie wykonanym tylnym błotniku, zbiorniku paliwa i siedzeniu. Kunsztownie zaprojektowany układ wydechowy dwa-w-jeden, stworzony przez rzemieślnika z Indonezji, łączy estetykę z funkcjonalnością.
Motocykl jeździ na 21-calowych przednich i 18-calowych tylnych kołach V-Starr, obutych w opony Avon Cobra Chrome. Układ hamulcowy to dzieło sztuki technicznej: czterotłoczkowe zaciski Brembo, tarcze Lyndall Brakes i uchwyty Speed Dealer zapewniają doskonałe hamowanie. Elementy takie jak przednia oś, która łączy oba zaciski, czy wykończenie z włókna węglowego, podnoszą prestiż konstrukcji.
Przód motocykla zdobi reflektor w obudowie Fork Co., umieszczony na 10-calowych regulowanych riserach i średniej wysokości kierownicy. W kokpicie znalazło się miejsce na niewielki prędkościomierz Motogadget z dyskretnymi przyciskami do obsługi. Hydrauliczne sterowanie sprzęgła i hamulca pochodzi od francuskiej marki Beringer, a niestandardowe manetki od Famous Fabricator.
Wykończenie motocykla to klasyczna kombinacja czerni i chromu. Wszystkie detale, od niestandardowych świateł Kodlin po ręcznie wykonane uchwyty, sprawiają, że Stauffenberg jest nie tylko motocyklem, ale również dziełem sztuki.
Obecnie chopper Stauffenberg znajduje się w prywatnym garażu w Beverly Hills. To nie tylko motocykl, ale również hołd dla kultury chopperów i ich długiej historii. Dla fanów tego stylu jest to prawdziwy obiekt pożądania, który łączy klasyczne wzornictwo z nowoczesną inżynierią.