Maxxis High Roller III – oto nowy król segmentu opon rowerowych na każdą pogodę

Firma Maxxis wprowadza na rynek High Roller III jako oponę na każda pogodę, ale czy tym przypadkiem nie sabotuje własnego modelu Assegai?
Nowe opony Maxxis High Roller III – zdjęcie poglądowe /Fot. Maxxis

Nowe opony Maxxis High Roller III – zdjęcie poglądowe /Fot. Maxxis

Maxxis wypuścił nową wersję opony High Roller, która w trzeciej generacji ma bardziej agresywny wzór bieżnika niż stara HRII i zapewnia przyczepność zarówno na sucho, jak i na mokro. High Roller III jest reklamowana jako opona uniwersalna, podobnie jak genialny poprzednik HRII.

Maxxis High Roller III to przemyślana opona i naturalny następca modelu HRII

High Roller jest uważana przez zawodowców jako jedna z najlepszych opon do rowerów górskich na rynku i taka, która sprawdza się w każdych warunkach. Wprowadzenie do sprzedaży modelu Assegai nieco zmieniło układ sił, bo wielu kolarzy przesiadło się właśnie na niego. I nagle, jak grom z jasnego nieba, pojawia się HRIII, którą już teraz można uznać za króla swojego segmentu.

Czytaj też: Schwalbe pożycza technologię opon ze świata motoryzacji i zapowiada rewolucję w kolarstwie górskim

Firma Maxxis zaprezentowała swoją najnowszą oponę High Roller na finale cyklu Crankworx Whistler 2024, który odbył się w kanadyjskim Whistler. To trzecia generacja popularnej opony pośredniej, która została już przetestowana przez takie znakomitości świata wyścigów rowerowych jak Ronan Dunne, Jackson Goldstone i Marine Cabirou.

Opona Maxxis High Roller III /Fot. Maxxis

Szybki rzut oka na wzór bieżnika HRIII pokazuje, że Maxxis środkowe klocki rozmieścił w bardziej jednolitych odstępach, a tak naprawdę nieznacznie zmniejszył przestrzenie między nimi niż w HRII. To gwarantuje większą szybkość i mniejsze opory podczas jazdy w terenie, ale jednocześnie ogranicza zdolność opony do odrzucania błota i “wgryzania” się w nierówności. Ale Maxxis wie, co robi, bo boczne klocki mają teraz płaski profil, który zapewnia stabilność na zakrętach.

Opona HRIII (u góry) i HRII (u dołu)

Maxxis twierdzi, że nowy High Roller III jest idealny na trasy zjazdowe Pucharu Świata. W szczególności “strome, mokre, mieszane i wyboiste trasy”. Opony wykorzystują mieszankę MaxxGrip, aby zwiększyć przyczepność na zjazdach, oraz obudowę 2 x 60 TPO, aby zwiększyć trwałość. Są one dostarczane w całkowicie nadającym się do recyklingu opakowaniu. Wieszak z teltury jest również wykonany w 75 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu.

Opony HRIII są dostępne w rozmiarach 29 x 2,4 cala i 27,5 x 2,4 cala z obudową DH i obudową DD. Na razie nie ma potwierdzenia dostępności obudowy EXO+. Są dostępne w cenach 75 euro za wersję DH i 80 euro za model z obudową DD.