System Mahle XS to innowacyjne podejście do projektowania rowerów elektrycznych. W przeciwieństwie do wcześniejszych modeli, rezygnuje on z wewnętrznej baterii na rzecz kompaktowego akumulatora zewnętrznego eX1, który waży zaledwie 1 kg i mieści się w standardowym uchwycie na bidon. W połączeniu z silnikiem X20, całość waży tylko 2,5 kg, zapewniając moment obrotowy porównywalny z klasycznym napędem o wartości 55 Nm.
Czytaj też: E-rowery z tablicami rejestracyjnymi? Rozpoczyna się rewolucję na ulicach
Nowy system XS obejmuje ultralekką jednostkę napędową, kompaktowy akumulator wewnętrzny o pojemności 235 Wh, oraz opcjonalną baterię zewnętrzną o pojemności 171 Wh, co łącznie daje imponującą pojemność 406 Wh. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się większym zasięgiem bez konieczności zwiększania masy roweru. Jak podkreśla Mahle, system został zaprojektowany z myślą o równowadze między wydajnością a estetyką, zachowując smukłą sylwetkę roweru.
Ten system zrewolucjonizuje rowery elektryczne
System XS jest kolejnym krokiem w ewolucji lekkich rowerów elektrycznych. W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych rozwiązań, Mahle postawiło na maksymalną integrację i intuicyjność obsługi. Silnik o mocy szczytowej 750 W generuje moment obrotowy wynoszący 60 Nm, co pozwala na płynną jazdę zarówno na płaskim terenie, jak i podczas pokonywania stromych wzniesień.
Czytaj też: Nowa generacja to mini rewolucja. Elektryczne rowery nabierają nowego sensu z Moustache Game
Jednym z największych atutów systemu Mahle XS jest jego kompatybilność z dotychczasowymi napędami X20 i X30. Dzięki temu nowa bateria eX1 może pełnić również funkcję range extendera, wydłużając zasięg istniejących rowerów elektrycznych. Co więcej, dzięki portowi USB-C w “Energy Hub” – urządzeniu ładującym – bateria może być wykorzystana jako powerbank do ładowania smartfonów, laptopów czy innych urządzeń mobilnych.
Marco de la Serna, szef ds. produktu w Mahle, wyjaśnia, że decyzja o zastosowaniu zewnętrznej baterii wynikała z analiz potrzeb użytkowników:
Nasze badania pokazały, że nawet mniej niż 100 Wh wystarcza na większość codziennych aktywności – dojazdy do pracy czy krótkie przejażdżki. XS to lekki i efektywny system idealnie dopasowany do codziennego użytku.
System XS to nie tylko nowa bateria. W jego skład wchodzi również Smart Motor Controller, który może być zamontowany zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, co ułatwia transformację rowerów analogowych w elektryczne bez konieczności modyfikacji ramy. Użytkownicy mogą także korzystać z dodatkowych akcesoriów z serii X, takich jak eShiftery, oferujące automatyczne wspomaganie napędu.
Mahle XS oferuje pełną łączność z aplikacją mobilną MySmartBike. Za jej pomocą użytkownicy mogą monitorować stan baterii, dostosowywać poziom wspomagania oraz planować trasy z uwzględnieniem zasięgu roweru. To kolejny krok w kierunku cyfryzacji doświadczeń rowerowych, który przyciąga zarówno entuzjastów technologii, jak i początkujących użytkowników.
Dzięki prostocie instalacji system Mahle XS otwiera nowe możliwości dla producentów rowerów. Pozwala na adaptację tradycyjnych modeli w elektryczne bez kosztownych zmian konstrukcyjnych. Co istotne, system ten zachowuje minimalistyczny design, co sprawia, że e-rowery oparte na XS wyglądają niemal jak klasyczne jednoślady. Eksperci branżowi przewidują, że XS może stać się standardem w lekkich rowerach elektrycznych, szczególnie w segmencie premium.
Firma Mahle, znana z innowacyjnych rozwiązań w branży motoryzacyjnej i rowerowej, nie ukrywa, że system XS to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na lżejsze, bardziej wydajne i ekologiczne środki transportu. Niemcy ujawniają, że o to rozwiązanie byli pytani już od dawna, zarówno od zwykłych rowerzystów, jak i producentów.