Elektryczny rower XPress firmy Lectric ma być ideałem dla miejskich dojeżdżających
Lectric przedstawiła swój najnowszy rower elektryczny XPress, który jest skierowany zwłaszcza dla rowerzystów operujących głównie w terenie zurbanizowanym. Mowa o osobach, które poszukują nowego e-bike do podbijania miejskich ulic zwłaszcza przy regularnych dojazdach do pracy. Stąd określenie go mianem “pełnowymiarowego roweru elektrycznego do dojazdów do pracy”. Oznacza tyle, że w przeciwieństwie do składanych rowerów elektrycznych lub modeli kompaktowych, a więc innych e-bike o takim przeznaczeniu, takie rowery mają większe ramy i obręcze, które zapewniają bardziej tradycyjne wrażenia z jazdy i mogą oferować lepszą stabilność i komfort na dłuższych dystansach.
Czytaj też: 290 km na jednym ładowaniu. Z tym rowerem elektrycznym przejedziesz pół Polski
Elektryczny rower XPress jest wyposażony w odporne na przebicia opony miejskie o szerokości 2,1 cala, niestandardowy widelec amortyzujący dla komfortowej jazdy w miejskim terenie, tylny bagażnik, wielki reflektor, 7-biegowy system przerzutki tylnej, metalowe błotniki oraz hydrauliczne hamulce z 180-mm tarczami. Na kierownicy znalazł się z kolei kolorowy wyświetlacz LCD o klasie ochrony IP65, który nie tylko dostarcza niezbędnych informacji, ale również zapewnia dostęp do portu ładowania USB. Kupujący muszą z kolei podjąć dwie decyzje – jaka rama i jaki system napędowy będzie dla nich idealny.
Czytaj też: Najlżejszy elektryczny rower z bambusa ma odmienić twoje codzienne życie
Chętni na XPress mogą wybrać między silnikiem o mocy 500 watów lub 750 watów w zależności od ich potrzeb związanych z mocą i zasięgiem. Ten pierwszy wariant jest wyposażony w akumulator 499,2 Wh, oferujący zasięg do 72,4 km na jednym ładowaniu, podczas gdy mocniejszy model ma już 672-Wh akumulator o zasięgu do 96,6 km. Różnica drzemie też w rozwijanym momencie obrotowym, bo ten wynosi odpowiednio 55 i 85 Nm.
Czytaj też: Zapomnij o tradycyjnych rowerach górskich. Z tym eMTB wejdziesz na nowy poziom
Oba modele XPress są wyposażone w czujnik momentu obrotowego i autorską technologię Lectric PWR+, która ma zapewniać płynną i responsywną jazdę. Mogą z kolei osiągnąć wspomaganą prędkość maksymalną na poziomie 45 km/h, a więc znacznie powyżej limitu 25 km/h panującego w Polsce. XPress jest też dostępny zarówno z ramą step-through, jak i step-over, co odpowiada różnym preferencjom co do łatwości wsiadania i stylu jazdy.