Autentyczność
Dziel się swoimi pasjami z innymi
Blog
Idealne miejsce, by zaprezentować swoją wiedzę, doświadczenie i spostrzeżenia.
Content
To, co masz do powiedzenia, jest twoim największym atutem
Design
Zadbaj o dobre, intrygujące zdjęcie, stopkę e-mailu, referencje i osiągnięcia, które będą łatwe do znalezienia przez innych etc. Nie oszukuj, ale nie bądź też zbyt skromny czy uładzony
Zbuduj bazę kontaktów, a nawet stwórz własny newsletter
Followersi
Twórz własną sieć, nie tylko wśród znajomych, ale także tych, którzy podzielają twoje pasje i zainteresowania lub których interesuje tematyka, którą się zajmujesz google zadbaj o SEO, niech cię łatwo znajdą za pośrednictwem wyszukiwarki
Help
Pomagaj, także bezinteresownie, bo karma wraca…
Influencerzy
Poszukaj u nich wsparcia klucz „ta fraza”, keyword, z którą cię powiążą (lub wręcz zaszufladkują) jako specjalistę
Nieodzowny kanał Digital Personal Brandingu
Media i network
Wykorzystaj media, a zwłaszcza sieć do dystrybucji swojej wiedzy, przemyśleń i budowy wizerunku
Oferta
Pomyśl o tzw. monetyzacji swojego wizerunku (udział w konferencjach, artykuły, prelekcje, mowy inspiracyjne, etc.) lub pozyskaniu klientów (kontrakty, spotkania).
Podcasty
Niech cię nie tylko widzą, czytają, ale i słuchają. Nagraj coś, co można zabrać ze sobą w podróż, posłuchać w czasie joggingu czy spaceru
Rozpoznawalność
Jeżeli nie liderem, to zostań przynajmniej wyrazistym ekspertem w swojej dziedzinie. Pomyśl o własnej książce lub innej publikacji, która uwiarygodni to, co robisz social media zadbaj o własne profile, określ cele dla kanałów komunikacji i wykorzystaj siłę społeczności, by można łatwo cię odnaleźć lub/i poznać po jakości dyskusji
Target
Odpowiedz sobie na pytania: do kogo chcesz dotrzeć i dla kogo budujesz swój pożądany wizerunek?
Unikalność
Postaw na specjalizację i wyróżnij się nawet w wąskiej dziedzinie.
www
Dbaj o własny serwis jako element uwiarygadniający to, co robisz, czego dokonałeś, co oferujesz
Zwycięstwo
Mierz swój sukces dzięki Brand24 czy SentiOne, a w serwisie Klout.com zweryfikuj swoje notowania. I nie przejmuj się tym za bardzo!
Artur Maciorowski. Wykładowca SGH, tutor CIM „Digital Strategy” w Questus, szef firmy eCode, trener. Redaktor prowadzący „Online Marketing Polska”. Autor książek m.in. „E-marketing w praktyce”, „Skuteczny e-mail marketing”