Czy Polacy często angażują się w działania charytatywne? Według badań TNS Polska 41 proc. z nas bierze udział w zbiórkach publicznych (np. podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy), a 34 proc. przekazuje 1 proc. podatku przy rozliczeniu PIT (przy tej okazji polecam się w tej kwestii – zbieram pieniądze na edukację i rehabilitację moich synów). Jednocześnie prawie połowa Polaków (46 proc.) nie zdeklarowałaby się regularnie wspierać finansowo wybranej organizacji, bo ich na to nie stać.
Jednak dzięki nowym technologiom nie musimy wydawać własnych pieniędzy na dobroczynność. Możemy oglądać reklamy, z których finansowany jest np. Pajacyk.pl. Możemy robić zakupy internetowe, nie płacąc za nie więcej niż zwykle – a mimo to część tego, co zapłacimy, trafi do potrzebujących. Możemy też poświęcić swój czas i umiejętności na pracę w zdalnym wolontariacie – np. za pomocą smartfona podczas jazdy autobusem.
Jak to wszystko działa? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM:
- Marzena Kacprowicz, pomysłodawczyni i koordynatorka TuDu.org.pl,
- Krzysztof Śpiewek, manager ds. CSR w Allegro,
- Norbert Wierbiłowicz, jeden z założycieli FaniMani.pl.
A to krótki film wyjaśniający działanie ostatniego z tych serwisów:
Przy okazji polecam archiwalne audycje o odpowiedzialnym projektowaniu, niemarnowaniu jedzenia, crowdfundingu, crowdsourcingu i aktywizacji seniorów.
Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 16 kwietnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!