<o:smarttagtype namespaceuri=”urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags” name=”metricconverter”></o:smarttagtype>
Firma Raser Technologies przerobiła Hummera H3 i zgodnie z obowiązującą modą na napęd hybrydowy wyposażyła go w akumulatory litowo-jonowe oraz silniki elektryczne. Auto można podłączyć do gniazdka i naładować, a potem skorzystać ze zgromadzonej w akumulatorach energii i dzięki temu zmniejszyć zużycie tradycyjnego paliwa. Ponad <st1:metricconverter productid=”100 mil” w:st=”on”>100 mil</st1:metricconverter> na jednym galonie paliwa (ponad <st1:metricconverter productid=”160 km” w:st=”on”>160 km</st1:metricconverter> na <st1:metricconverter productid=”4,5 litrach” w:st=”on”>4,5 litrach</st1:metricconverter>) – niezły wynik, jak na atletę – lepiej niż w Toyocie Prius. Co prawda, tylko w mieście. W trasie ta kolubryna robi na jednym galonie tylko <st1:metricconverter productid=”33 mile” w:st=”on”>33 mile</st1:metricconverter>. Za to tylko na samym prądzie może przejechać <st1:metricconverter productid=”40 mil” w:st=”on”>40 mil</st1:metricconverter> – a to już całkiem sporo. W trybie hybrydowym zasięg zwiększa się przy pełnym naładowaniu i zatankowaniu do <st1:metricconverter productid=”600 mil” w:st=”on”>600 mil</st1:metricconverter> (prawie <st1:metricconverter productid=”100 km” w:st=”on”>1000 km</st1:metricconverter>)! To dlatego, że podczas hamowania w trasie baterie ładują się same, gdy silnik elektryczny przechodzi w tryb prądnicy. Hummer waży <st1:metricconverter productid=”2132 kilogramy” w:st=”on”>2132 kilogramy</st1:metricconverter>, ale mimo to świetnie nadaje się do przerobienia na hybrydę, głównie dlatego, że potężne SUV-y to jedne z najlepiej sprzedających się (przynajmniej do tej pory) aut w USA. Elektryczny Hummer H3 powstał w ścisłej współpracy firmy Raser z Hammerem, który liczy teraz na zwiększenie sprzedaży i zyski. Na razie jeżdżą egzemplarze pokazowe, ale wkrótce prawdopodobnie będzie ich znacznie więcej. Obie firmy liczą na to, że sprzedadzą się jak świeże bułeczki. h.k.