3. edycja Huawei Startup Challenge zakończona. Poznaliśmy laureatów polskiego konkursu

Huawei Startup Challenge to konkurs przeznaczony dla początkujących przedsiębiorców i przedsiębiorczyń zaangażowanych w tworzenie narzędzi związanych ze zdrowiem. Finałowa gala odbyła się 29 marca w Hotelu Verte. 
3. edycja Huawei Startup Challenge zakończona. Poznaliśmy laureatów polskiego konkursu

Na pierwszym miejscu stanęły osoby związane ze startupem Celebre, które zaprojektowały osobisty system do diagnostyki i terapii zaburzeń snu oraz oddychania. Otrzymały one nagrodę w postaci 100 tysięcy złotych. Tuż za Celebre uplasowała się Oasis Diagnostics – firma, która stworzyła ONIRY, czyli wyrób medyczny przeznaczony do diagnostyki urazów okołoporodowych. W tym przypadku nagroda opiewała na 60 tysięcy złotych.

Czytaj też: Biopaliwo nie takie zielone, jak je malują. Niewiarygodne, ile olejów spalamy w samochodach

Najniższy stopień podium oraz 40 tysięcy złotych przypadły natomiast PioLigOn. Firma ta zaprojektowała algorytm komputerowy służący do szybkiego projektowania nienaturalnych peptydów (VPDesigner42™), które służą tworzeniu nowych leków na choroby rzadkie. 

Na tym grono laureatów się jednak nie skończyło. Nagrodę publiczności, dzięki głosom widzów oddanym w trakcie Gali, otrzymał startup Uhura Bionics. Jego przedstawiciele są odpowiedzialni za powstanie protezy krtani przeznaczonej dla osób pozbawionych strun głosowych.

Na podium trzeciej edycji Huawei Startup Challenge znalazły się startupy Celebre, Oasis Diagnostics oraz PioLigOn

Jesteśmy pod wrażeniem innowacyjności projektów, które znalazły się w konkursie. Reprezentują szeroką gamę rozwiązań – zaczynając od oprogramowania do nieinwazyjnej diagnostyki, poprzez systemy wspierające zarządzenie bólem i stanem zdrowia psychicznego pacjentów, aż po technologie do projektowania nowych leków dzięki sztucznej inteligencji. Wybór zwycięzców z tego grona nie był łatwy. Jesteśmy dumni, że dzięki organizacji konkursu mogliśmy wspomóc ich rozwój i tym samym przyczynić się do budowy polskiej „doliny innowacji”. powiedział Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska. 

Przydzielenie czołowych miejsc nie odbyło się “na szybko”. Uczestnicy na przestrzeni kilku miesięcy musieli wykazać, że ich rzekome innowacje faktycznie sprawdzają się w swoich rolach. Jak wyjaśnia Karolina Piotrowska, członkini zarządu Startup Academy, Huawei Startup Challenge to nie tylko konkurs polegający na przyznawaniu nagród: to także sposób na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodymi innowatorami, którzy chcą dokonać wielkich rzeczy. 

Czytaj też: Kobiety zdominowały świat polskich technologii. Nasi studenci docenieni w Europie przez Huawei

Łącznie w konkursie wzięło udział 168 startupów. Połowę tej liczby utworzyli przedstawiciele Dolnego Śląska oraz Mazowsza. Ponad 40% startupów biorących udział w konkursie zaprojektowało mobilne aplikacje dla użytkowników, natomiast 5% firm zakładało stworzenie ubieralnych urządzeń monitorujących pracę organizmu. Sporym zainteresowaniem cieszyła się tematyka zdrowia psychicznego, na przykład technologie związane z leczeniem depresji, zaburzeń lękowych bądź oferujące niezbędną pomoc w kryzysie psychicznym. Takie projekty odpowiadały za 9% wszystkich pomysłów. Jak widać, innowacyjnych pomysłów w kraju nad Wisłą nie brakuje.