E-rower cargo typu longtail jest wyposażony w silnik o mocy szczytowej 1400 W, wytwarzający 80 Nm momentu obrotowego, aby pomóc w pełni załadowanemu rowerowi manewrować w wąskich miejskich uliczkach. Maksymalna prędkość wspomagania wynosi 45 km/h, a 7-biegowy zestaw przełożeń Shimano zapewnia elastyczność jazdy.
Czytaj też: Tradycyjny i elektryczny rower w jednym. Będziesz na nim siedział, jak król, a i tak wszędzie dojedziesz
Coco Liu z Heybike mówi:
Ponieważ rodziny i firmy coraz częściej zwracają się w stronę rowerów elektrycznych w celu transportu, dostrzegliśmy zapotrzebowanie na naprawdę wszechstronny i mocny elektryczny rower towarowy.
Rower przewiezie 200 kg, ale z kierowcą
Zasilanie roweru Hauler stanowi wyjmowany akumulator litowo-jonowy 864 Wh, ale można dołożyć do niego dodatkowe ogniwo o pojemności 600 Wh, co zapewni do 136 km zasięgu na jednym ładowaniu (przy najniższym poziomie wspomagania pedałowania). Kolorowy wyświetlacz LCD na środkowej kierownicy pokazuje kluczowe dane dotyczące jazdy, a kierowca ma większą kontrolę za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Czytaj też: Canyon wprowadza na rynek najbezpieczniejsze i najszybsze kaski rowerowe
Hauler ma ramę ze stopu aluminium z solidnie wyglądającym tylnym bagażnikiem, a także składanymi podnóżkami. Dostępne są również opcjonalne koszyki, torby i siedzenia dla pasażerów. W pełni załadowany rower udźwignie 200 kg, wliczając w to kierowcę. To oznacza, że im lżejszy jest kierowca, tym więcej towaru zapakuje.
Wygodne siodełko z amortyzacją i hydrauliczny widelec amortyzowany powinny pochłaniać część nierównego terenu miejskiego, współpracując z 20-calowymi kołami. Siłę hamowania zapewniają hydrauliczne hamulce tarczowe. Przedni reflektor można ustawić tak, aby automatycznie włączał się, gdy światło dzienne zaczyna przygasać, a tylne światło hamowania ma kierunkowskazy. Hauler waży 40 kg w konfiguracji z jedną baterią lub 44 kg z podwójnym ogniwem (większy zasięg).
Jason Fang, CEO Heybike, mówi:
Zawsze staramy się tworzyć rowery elektryczne, które koncentrują się na poprawie jakości życia każdego użytkownika. Hauler jest przeznaczony głównie do przewożenia zakupów spożywczych i pokonywania długich dystansów. Mamy nadzieję, że podwójne akumulatory i duża przestrzeń ładunkowa sprawdzą się podczas wycieczek i przygód. Niezależnie od tego, czy chodzi o ładunek do dostarczenia, dzieci trenujące piłkę nożną czy rowerzystę, który chce swobodnie podróżować, ten rower elektryczny nie ma problemu ze spełnieniem takich potrzeb.
Standardowy model z jednym akumulatorem został wyceniony na 1499 dol., ale obecnie można dostać go 100 dol. taniej. Chociaż producent nie realizuje zamówień do Europy, to czasami rowery Heybike można dostać na Starym Kontynencie.