Projektanci modelu Grizzlar EMX30 odważnie podchodzą do całego zadania. Efektem ich prac jest bowiem motocykl, który stanowi poważne zagrożenie dla konwencjonalnych motocykli spalinowych tego typu w kategorii 250 cm³ i 450 cm³, które do dzisiaj dominują na torach wyścigowych.
Nowy motocykl został wyposażony przez producenta w silnik elektryczny o mocy 30 kW, czyli 40 KM. Ta wartość może nie być przesadnie imponująca. Tym jednak, co zachwyca w nowej konstrukcji, jest oszałamiający moment obrotowy wynoszący 900 Nm. Jeżeli dodamy do tego niską masę całego motocykla, to można stwierdzić, że zapewnia on naprawdę spory zapas mocy, który robi z niego groźnego rywala w kategoriach MX1 i MX2.
Czytaj także: Waży tylko 100 kg a ma potężną moc. Ten motocykl zachwyca osiągami
Warto tutaj zwrócić uwagę na aspekt masy motocykla. Rama została wykonana z wytrzymałych, ale także lekkich materiałów. Dzięki temu nawet z akumulatorem udało się ograniczyć jego masę do zaledwie 115 kg, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na całą kategorię elektrycznych motocykli terenowych. Tutaj warto wspomnieć kilka słów o źródle energii. EMX30 został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności ponad 6000 Wh, który można naładować od 0 do 100 proc. w niespełna dwie godziny.
Grizzlar EMX30 został wyposażony — co niespotykane w tym segmencie — w dwubiegową manualną skrzynię biegów, co może stanowić dużą przewagę dynamiczną np. podczas startów wyścigu.
Wyzwaniem stojącym przed inżynierami było poradzenie sobie ze znaczną ilością ciepła generowaną przez niskonapięciową konstrukcję silnika. Motocykl został wyposażony w zaawansowany system chłodzenia cieczą oraz umieszczoną w tylnej części konstrukcji chłodnicę.
Czytaj także: Szukasz nowego motocykla? Nie dziwię się, bo Polacy je wręcz pokochali i to nie bez powodu
Podwozie EMX30, zaprojektowane z myślą o wyścigach, charakteryzuje się precyzyjnie wykonanymi elementami ramy kompozytowej. Kierowcy mają do dyspozycji zaawansowany system elektronicznego sterowania mocą oraz hamowanie silnikiem, co zapewnia doskonałe prowadzenie. Motocykl wyposażono w aluminiowy wahacz tylny z amortyzatorem, widelec typu upside-down o wydłużonym skoku oraz koła szprychowe z obręczami Excel i hamulcami tarczowymi.
Grizzlar trafi na rynek w cenie 12 995 euro. Z pewnością będzie to wprost idealny motocykl do jazdy rekreacyjnej i w terenie. Czy jednak elektryczne motocykle trafią do sportów motorowych? Tego nie sposób ustalić.