Koniec kompromisów w rowerach gravelowych. Topstone Carbon 2025 to potwierdza

Czy gravel potrzebuje pełnego zawieszenia? Cannondale odpowiada na to pytanie nowym Topstone Carbon 2025 – rowerem, który redefiniuje pojęcie komfortu, wszechstronności i przygody.
Cannondale Topstone Carbon 2025

Cannondale Topstone Carbon 2025

Cannondale po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie rowerów gravelowych. Najnowsza wersja Topstone Carbon 2025 to nie tylko kosmetyczna ewolucja, ale zupełnie nowa konstrukcja, która redefiniuje pojęcie komfortu i wszechstronności. Dzięki lepszej geometrii, zaawansowanemu systemowi zawieszenia i zwiększonemu prześwitowi dla opon, nowy model jest gotowy na jeszcze większe wyzwania – od szutrowych tras po górskie szlaki.

Cannondale redefiniuje gravel – czy amortyzator jest potrzebny?

Choć rowery gravelowe niekoniecznie wymagają pełnego zawieszenia, Cannondale postanowił pójść o krok dalej. Kluczowym elementem nowego Topstone Carbon jest widelec Lefty Oliver 3. generacji, który oferuje teraz 40 mm skoku. Dzięki igiełkowym łożyskom i udoskonalonej amortyzacji, poprawia stabilność i płynność jazdy w trudnym terenie. Tylny system zawieszenia Kingpin 2.0 zapewnia natomiast 30 mm skoku, a nowe ułożenie warstw karbonu w ramie dodatkowo zwiększa komfort i redukuje wibracje.

Czytaj też: Lżejszy i szybszy. Cannondale prezentuje przełomowy model SuperX

Sercem Topstone Carbon 2025 jest rama wykonana z wysokiej jakości włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu technologii Proportional Response Construction, każda z sześciu dostępnych wielkości ramy (od 47 cm do 61 cm) została indywidualnie dostosowana pod względem układu warstw karbonu. To zapewnia spójne odczucia z jazdy niezależnie od rozmiaru roweru, gwarantując optymalną sztywność i komfort.

Cannondale Topstone Carbon 2025

Jedną z najważniejszych zmian w nowym modelu jest znacząco zwiększony prześwit na opony. Rama Topstone Carbon 2025 jest kompatybilna z oponami 700 x 52 mm (2,0 cala), a w przypadku sztywnego widelca – nawet z 29 x 2,2 cala. Dzięki temu rower lepiej radzi sobie w ekstremalnych warunkach i pozwala na jeszcze bardziej wymagające trasy.

Topstone Carbon Lefty AXS

Nowa wersja Topstone Carbon otrzymała również praktyczne rozwiązania, które podnoszą komfort użytkowania. Wprowadzono Stash Port, czyli schowek w dolnej rurze ramy, który pozwala na przewożenie narzędzi, dętki czy pompki. Przemyślano także prowadzenie przewodów – teraz biegną one wewnątrz ramy, co poprawia estetykę i ułatwia montaż torby na kierownicy czy sakw.

Nowy Cannondale Topstone Carbon to tak naprawdę trzy rowery w jednym: Rally – wersja dla tych, którzy chcą poszaleć w terenie; Race – idealna do wyścigów gravelowych; Roam – dla miłośników bikepackingu i długodystansowych przygód. Model oferowany jest zarówno w wariancie z amortyzowanym widelcem Lefty, jak i ze sztywnym widelcem karbonowym, który redukuje masę o 900 g. Do wyboru jest kilka wersji osprzętu, od mechanicznej Shimano GRX po elektroniczne napędy SRAM i Shimano Di2.

Cannondale Topstone Carbon 2025

Topstone Carbon 2025 jest dostępny w różnych specyfikacjach i cenach na rynku polskim. Najwyższa wersja Topstone Carbon LTD Di2 jest oferowana w cenie 32 899 zł, a najtańszą Topstone Carbon 3 GRX – 1x i 2x wyceniono na 14 499 zł. Pomiędzy nimi jest kilka wariantów, którymi warto się zainteresować – po szczegóły odsyłam na oficjalną stronę producenta.

Nowy Cannondale Topstone Carbon to bez wątpienia jedna z najciekawszych premier 2025 roku w świecie graveli. Dzięki innowacjom w zawieszeniu, nowej geometrii i większej kompatybilności z szerokimi oponami, jest to rower, który łączy komfort, osiągi i wszechstronność, otwierając nowe możliwości dla miłośników szutrowych przygód.

Marcin PowęskaM
Napisane przez

Marcin Powęska

Biolog, dziennikarz popularnonaukowy, redaktor naukowy Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER). Autor blisko 10 000 tekstów popularnonaukowych w portalu Interia, ponad 50 publikacji w papierowych wydaniach magazynów "Focus", "Wiedza i Życie" i "Świat Wiedzy". Obecnie pisze także na łamach OKO.press.