W skrzynce odbiorczej wielu z nas lądują nie tylko wiadomości tekstowe z ordynarnymi oszustwami, ale też SMS-y z odpowiedników list mailingowych. Czasami warto się do nich zapisać na jakiś czas, czasami jest to wręcz konieczne (na przykład, by wziąć udział w konferencji czy umówić się do lekarza). Potem potrzeba znika, a numer telefonu zostanie w bazie firmy, o czym przypominają otrzymywane SMS-y.
Wypisz się z listy w Wiadomościach Google
W aplikacji Wiadomości Google (tej do SMS-ów, nie tej do przeglądu prasy) pojawi się niebawem funkcja pozwalająca bardzo łatwo wypisać się z listy odbiorców SMS-ów informacyjnych. W większości przypadków wystarczy odesłać wiadomość o treści „STOP”, ale niewielu użytkowników o tym wie. Nie przypominam sobie, żebym otrzymała kiedyś wiadomość, która o tym informuje. Zresztą mamy już dostatecznie dużo na głowie i kolejna instrukcja jak coś osiągnąć nie jest potrzebna.
Czytaj też: Google rewolucjonizuje wyszukiwanie – otwiera dostęp do Trybu AI dla szerszego grona użytkowników
Google wychodzi naprzeciw tej potrzebie. W apce Google Messages ma się niebawem pojawić możliwość łatwego wypisania się z listy dystrybucyjnej wiadomości tekstowych. Poniżej wiadomości otrzymanej z takiej listy ma pojawić się przycisk umożliwiający tę czynność. Konkretnie ma on zastąpić skrót prowadzący do zgłoszenia spamu i blokady numeru, obecny aktualnie w aplikacji.

W skrócie aplikacja Google Messages wyśle wiadomość „STOP” do nadawcy listy za użytkownika. Przy tym zapyta o powód wypisania się z listy. Nie trzeba go oczywiście podawać. Można za to zgłosić listę jako rozsyłającą spam i od razu zablokować nadawcę. Możliwość zablokowania nadawcy spamowych SMS-ów jest także obecna w menu czatu.
Warto zaznaczyć, że możliwość wypisania się z listy jest widoczna dla wiadomości otrzymanych od krótkich numerów telefonu, używanych do zautomatyzowanej obsługi klienta i masowego rozsyłania wiadomości tekstowych. Co ważne, wypisanie się z listy nie spowoduje, że do użytkownika przestaną dochodzić na przykład kody jednorazowe do autoryzacji. Po prostu mają zostać odsiane wiadomości, które nie są niezbędne.
Czytaj też: Google pozwala szukać jeszcze lepiej. Zrób zdjęcie i zadaj pytanie
Google potwierdził, że możliwość anulowania subskrypcji będzie dostępna także dla wiadomości RBM, czyli RCS dla firm (RCS Business Messages). Firmy mogą już z nich korzystać między innymi we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Pojawi się jednak z poślizgiem, gdyż cały mechanizm nie jest jeszcze gotowy. Gdy zostanie wdrożony, firmy będą miały dwa wyjścia: spełnić prośbę użytkownika lub wysłać odnośnik do innego sposobu na wypisanie się z listy.
Nowość jest wprowadzana stopniowo dla użytkowników aplikacji do SMS-owania dla Androida, wydawanej przez Google. W końcu dotrze również do polskich użytkowników. Jeśli korzystasz z innej aplikacji komunikacyjnej, nie zobaczysz żadnych zmian.