Notatki pozwolą na dodawanie adnotacji do wyników wyszukiwania
Google już od dawna stara się uczynić swoją wyszukiwarkę bardziej przystępną, by otrzymywane wyniki były trafniejsze i „bardziej ludzkie”. Robi to przy pomocy sztucznej inteligencji, ale nie tylko, o czym świadczy nowo ogłoszona funkcja. Notatki to taka przestrzeń, w której będziemy mogli zapisywać własne przemyślenia czy spostrzeżenia związane z określonym tematem wyszukiwania. Najistotniejsze jest to, że będą one publiczne – każdy, kto szuka tego samego tematu, będzie mógł je zobaczyć. Jak tłumaczy to Google, takie podejście może dodać „pomocną warstwę ludzkich spostrzeżeń do wyników wyszukiwania”.
Czytaj też: Ta nowość na Androida pozwoli ukryć aplikacje i dane na naszym smartfonie
Ponadto Notatki będą indeksowane w otwartej sieci WWW, więc będzie można je również udostępniać poprzez łącze e-mail. Jeśli chcemy korzystać z tej nowości, najpierw musimy wyrazić zgodę na tę funkcję w Search Lab. Dopiero później pod wynikami wyszukiwania i artykułami pojawią się przyciski pozwalające na dodawanie i przeglądanie notatek.
Gigant zadbał o to, by dodawane przez użytkowników spostrzeżenia były atrakcyjne wizualnie – do dyspozycji będą różne kolory i style czcionek oraz obrazki. Na początku funkcja dostępna będzie w Stanach Zjednoczonych i Indiach, a potem zapewne zostanie rozszerzona też na inne kraje. Mam tylko nadzieję, że Google opracował też jakieś narzędzia, które będą weryfikowały treść notatek, by nie znalazły się tam treści obraźliwe czy szerzące dezinformację.
Czytaj też: Mapy Google z kilkoma przydatnymi nowościami z okazji nadchodzących świąt
Google pozwoli na śledzenie tematów wyszukiwania
Kolejną wprowadzoną nowością jest funkcja „Śledź” i tutaj wielkiej filozofii nie ma, bo daje ona możliwość śledzenia określonych zapytań. Użytkownicy będą otrzymywać zbiorcze aktualizacje i powiadomienia związane z wybranymi przez nich pytaniami. Ta opcja również pojawi się na początku w USA i dostępna będzie w aplikacji Chrome oraz w przeglądarkach mobilnych Chrome i Safari.
Oprócz tych nowości gigant z Mountain View ulepszył też „Perspektywy”, które będą teraz uwzględniać treści z mediów społecznościowych i forów w wynikach wyszukiwania. Niestety i w tym przypadku na globalną dostępność przyjdzie nam jeszcze poczekać.