Trzy świąteczne nowości od Google
Choć co roku obiecuję sobie, że przed kolejnymi świętami zacznę szybciej kupować prezenty, zwykle kończy się tak samo. Nawet jeśli zrobię to wcześniej i tak zawsze coś zostaje do kupienia na „ostatnią chwilę”. Jeśli też tak macie, nowości przygotowane przez Google przydadzą wam się – jeśli nie teraz, to podczas innych zakupów, bo nie są to funkcje tylko świąteczne. Ich celem jest ułatwienie zakupów i pomoc w uniknięciu zamieszania z nimi związanego.
Czytaj też: Threads już w Polsce. Nowa platforma Mety stawia wyzwanie Twitterowi
W Wyszukiwarce Google pojawi się nowy filtr „Get it by Dec 24”, po którego aktywacji zobaczymy w sekcji Zakupy tylko te przedmioty z gwarancją dostawy przed Wigilią. Zobaczymy też wyniki z przedmiotami znajdującymi się na stanie pobliskich sklepów. Nie jest to funkcja przydatna tylko podczas świąt, po prostu później Google zmieni nazwę filtra na „Get it Fast”, by wyświetlać przedmioty z najszybszą wysyłką lub te, dostępne stacjonarnie w pobliżu.
Po tym, jak dokonamy już zakupów, a nasza skrzynka odbiorcza na Gmailu będzie zasypana różnymi mailami dotyczącymi przesyłek, Google da nam trochę porządku w tym chaosie. Żebyśmy nie musieli przedzierać się i przeszukiwać tych wszystkich wiadomości, status dostawy będzie widoczny bezpośrednio z poziomu skrzynki odbiorczej. Zobaczymy tam nawet informację o ewentualnych opóźnieniach, gdyby takowe wynikły, bo dotyczący tego mail zostanie przeniesiony na szczyt listy wiadomości, więc niczego nie przeoczymy.
Czytaj też: Lata czekania się opłaciły. Mapy Google dostaną długo wyczekiwaną funkcję
Kiedy już wszystkie paczki do nas dojdą może pojawić się konieczność zwrotu któregoś z zakupów. Tu również Google ma coś przydatnego. Po tym, jak przesyłka trafi już w nasze ręce, w skrzynce odbiorczej poczty Gmail pojawi się link do wskazówek sprzedawcy dotyczących zwrotów. Znajdziemy go na samej górze listy wiadomości związanych z danym zamówieniem, ale pamiętajcie, że te nie pojawią się, gdy sprzedawca ich nie zapewni. Google doda też informacje na temat polityki zwrotów w swojej wyszukiwarce – listy produktów zostaną uzupełnione dodatkowym oznaczeniem dotyczącym zwrotów, co może być bardzo przydatne.
Czytaj też: Xiaomi ogłasza datę globalnej premiery serii Redmi Note 13. Będzie kolejny hit?
Wkrótce wszystkie te nowości zostaną udostępnione amerykańskim użytkownikom Gmaila i Wyszukiwarki na komputerach i urządzeniach mobilnych. Nie wiadomo jednak, czy gigant z Mountain View planuje rozszerzyć dostępność funkcji poza USA – oby, bo mogą być one całkiem przydatne i to nie tylko w okresie przedświątecznym.