Focus Thron2 2025 to kolejna ewolucja popularnego e-MTB marki, stworzona z myślą o wszechstronności i lepszej kontroli na szlaku. Nowa rama z aluminium 7005 została przeprojektowana, aby poprawić ergonomię jazdy i wytrzymałość. Producent podkreśla, że ten model łączy w sobie cechy all-mountain e-MTB z komfortem i funkcjonalnością niezbędną do codziennych dojazdów lub dłuższych wypraw turystycznych.
Czytaj też: Nowy silnik Bosch Performance Line CX. Król napędów e-MTB ma się świetnie
Nowy model oferuje dłuższy skok zawieszenia niż jego poprzednik. System F.O.L.D. zapewnia 140 mm skoku tylnego koła, a przedni widelec ma teraz 150 mm, co oznacza zwiększenie o 10-20 mm w porównaniu z poprzednią generacją. Geometria roweru została zoptymalizowana dla większej stabilności – kąt główki ramy wynosi 66o, a rura podsiodłowa została ustawiona pod kątem 75,5o, co zapewnia lepszą pozycję podczas podjazdów.
Focus Thron2 gotowy podbić niejeden szlak
Focus Thron2 2025 jest napędzany przez najnowszy silnik Bosch Performance Line CX piątej generacji, który oferuje moment obrotowy 85 Nm. To jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w segmencie e-MTB, które zapewnia płynne wspomaganie i skuteczną kontrolę nad rowerem w trudnym terenie. Nowością jest także wybór pojemności baterii. Użytkownicy mogą zdecydować się na wariant 600 Wh lub 800 Wh, a dodatkowy akumulator Bosch PowerMore o pojemności 250 Wh pozwala rozszerzyć zasięg nawet do 1050 Wh.
Czytaj też: Nowe oblicze e-MTB od Tout Terrain – rower Divide z przełomową konstrukcją
Silnik piątej generacji oferuje również bardziej efektywne zarządzanie energią, dzięki czemu rowerzyści mogą pokonywać dłuższe dystanse na jednym ładowaniu. Nowy Focus Thron2 ma także usprawniony system startu na wzniesieniach, co ułatwia ruszanie na stromych podjazdach.

Focus wprowadza do większości wersji Thron2 nowoczesny system Bosch ABS, dostosowany do jazdy w terenie. Antyblokada kół nie tylko zwiększa kontrolę nad rowerem na luźnym podłożu, ale także redukuje ryzyko przewrócenia się podczas gwałtownego hamowania. Poprzednia generacja posiadała system ABS tylko w wersji EQP, teraz jest on dostępny również w modelach standardowych. Użytkownicy mogą dostosować jego ustawienia do własnego stylu jazdy, co czyni go jednym z najbardziej wszechstronnych systemów ABS w e-MTB.
Dodatkowo rower wyposażony jest w mocniejsze hamulce czterotłoczkowe Magura MT-C ABS lub TRP Trail Evo, które zapewniają skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach. System ten będzie szczególnie przydatny podczas jazdy po błocie, mokrym podłożu czy stromych zjazdach.

Nowy Focus Thron2 został zaprojektowany z myślą o użytkownikach ceniących nowoczesne rozwiązania technologiczne. W rowerze zastosowano pełne wewnętrzne prowadzenie przewodów, co nie tylko poprawia estetykę, ale także zwiększa odporność na warunki atmosferyczne. W ramie znalazło się także miejsce na ukrycie lokalizatora Apple AirTag lub Chipolo, co pozwala na śledzenie roweru w przypadku kradzieży.

Dla osób planujących dłuższe wyprawy istotnym dodatkiem jest port USB-C umieszczony na górnej rurze ramy, umożliwiający ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie jazdy. Focus Thron2 jest również fabrycznie przystosowany do montażu lamp zasilanych z głównej baterii, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy w nocy.
Focus Thron2 2025 jest dostępny w kilku wersjach, różniących się specyfikacją komponentów oraz dodatkowymi funkcjami. Wariant podstawowy Thron2 6.7 kosztuje 20 499 zł i jest wyposażony w amortyzator SR Suntour oraz 10-biegowy napęd Shimano Cues. Model Thron2 6.8 ABS za 23 999 zł oferuje 12-biegowy napęd Shimano Deore, lepsze zawieszenie RockShox i hamulce TRP Trail Evo z ABS. Dla bardziej wymagających użytkowników Focus przygotował wersję Thron2 6.9 ABS za 29 999 zł, która posiada napęd Shimano XT, zawieszenie Fox 36 AWL HD i najwyższej klasy hamulce Magura MT-C ABS.
Osoby poszukujące roweru do codziennych dojazdów mogą zainteresować się wersją Thron2 EQP. Model 6.7 EQP kosztuje 4900 euro i oferuje pełne wyposażenie turystyczne, natomiast Thron2 6.8 EQP ABS za 5500 euro zapewnia dodatkowo mocniejsze hamulce z ABS oraz lepszą amortyzację. Dla wszystkich modeli istnieje możliwość rozszerzenia pojemności baterii – zamiana akumulatora 600 Wh na 800 Wh kosztuje dodatkowe 300 euro, a zewnętrzny PowerMore 250 Wh to wydatek rzędu 460 euro.