Yukon E+ to ewolucja sprawdzonego modelu Yukon, który od niemal dwóch dekad towarzyszy rowerzystom w najtrudniejszych warunkach. Nowa wersja to jednak coś więcej niż dodanie silnika – to kompleksowe podejście do zimowych wyzwań.
Czytaj też: Nowe modele Giant sprawią, że zapomnisz, że jedziesz rowerem elektrycznym
Rower wyposażono w masywne opony Vee Snow Avalanche o szerokości 4,5 cala, które można wyposażyć w kolce, co zapewnia przyczepność nawet na najbardziej śliskich nawierzchniach. Opony osadzono na 27,5-calowych obręczach aluminiowych, a całość wspiera wytrzymała rama z lekkiego stopu.
Hu, hu, ha, z Giantem Yukonem E+ zima wcale nie jest zła
Sercem Yukona E+ jest silnik SyncDrive Pro2, opracowany wspólnie z Yamahą. Dzięki pięciu poziomom wspomagania pedałowania oraz trybowi automatycznemu oferuje maksymalny moment obrotowy 85 Nm. Co więcej, aplikacja towarzysząca pozwala na dostosowanie ustawień momentu obrotowego, co ułatwia ruszanie w trudnych warunkach, takich jak śnieg.
Czytaj też: Ten rower dosłownie “unosi się” nad terenem. Takich opon nie znajdziesz w żadnym innym fatbike
Energię dostarcza wyjmowana bateria EnergyPak Smart o pojemności 800 Wh, która pozwala na przejechanie nawet 250 km w idealnych warunkach. W przypadku bardziej wymagających tras zasięg spada do około 70 km, jednak opcjonalny przedłużacz zasięgu w formie bidonu może dać dodatkowego “kopa”.
Giant zadbał, by Yukon E+ był w pełni przygotowany na mroźne wyzwania. Przemyślane detale, takie jak duże, łatwe w obsłudze przyciski na kierownicy i piankowe osłony dźwigni hamulcowych, zapewniają wygodę użytkowania nawet w grubych rękawicach. Wbudowane punkty montażowe umożliwiają przymocowanie narzędzi i dodatkowych akcesoriów, takich jak bidony czy torby, co czyni Yukona świetnym towarzyszem na długie zimowe wyprawy.
Zawieszenie zapewnia przedni amortyzator Manitou Mastodon Comp – Gen 3, idealny do tłumienia wstrząsów podczas jazdy po nierównym terenie. W rowerze zamontowano również sztycę regulowaną, co pozwala na szybką zmianę pozycji w trudnym terenie. Za napęd odpowiada 10-biegowa grupa Shimano Deore, a za zatrzymanie – hydrauliczne hamulce SRAM z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 180 mm.
Na razie Yukon E+ jest dostępny wyłącznie w Kanadzie, gdzie jego cena startowa wynosi 6499 CAD (około 4630 USD). Rower jest dostępny w czterech rozmiarach (S-XL), a producent oferuje na swojej stronie ciekawe akcesoria dodatkowe. Giant nie zdradził jeszcze, kiedy model trafi na inne rynki, ale już teraz zapowiada się jako obowiązkowa pozycja dla zimowych wojowników na dwóch kółkach.