Zbiórki pieniędzy na rzecz organizacji dobroczynnych znikną z Facebooka i Instagrama
Instagram i Facebook są jednymi z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Daje to organizacjom charytatywnym ogromne możliwości, bo potencjalne grono darczyńców liczone jest w milionach. Dlatego raczej każdy z nas przynajmniej raz natknął się na jakąś zbiórkę organizowaną w tych serwisach. Taka opcja została wprowadzona w 2017 roku i pozwalała nie tylko samym fundacjom, ale teraz zwykłym użytkownikom na założenie takiej zbiórki na określony cel.
Czytaj też: Już wkrótce Gmail na Androidzie zacznie podsumowywać nasze maile
Meta poinformowała jednak, że już od 1 lipca w Europejskim Obszarze Gospodarczym ta funkcja zostanie wyłączona. Narzędzia do zbiórek pieniędzy nie będą już dostępne na obu wspomnianych wcześniej platformach, a to oznacza, że jeśli chcecie przekazać datek na Facebooku lub Instagramie, ostatnim dniem będzie 30 czerwca. Potem przestanie być do możliwe. Gigant technologiczny zaktualizował ponadto regulamin i wprowadził też inne zmiany, które weszły w życie już teraz. Dotyczą one administratorów stron i osób, które do tej pory nie przekazały żadnych datków – w ich przypadku nie jest już możliwe tworzenie zbiórek ani przekazywanie datków na ich rzecz. Analogicznie więc, zakładać zbiórki i wpłacać na nie pieniądze mogą tylko administratorzy stron i osoby, które już wcześniej okazywały swoją hojność.
Czytaj też: Reklamy na YouTube będą jeszcze gorsze. Google się cieszy, użytkownicy nieszczególnie
Czy to oznacza koniec dobroczynności w serwisach Mety? Nie, bo jak poinformowała firma, obecnie trwają prace nad nowymi sposobami, mającymi pomóc organizacjom charytatywnym w pozyskiwaniu funduszy za pośrednictwem wybranej przez siebie platformy. Chociaż nie będzie to odbywać się bezpośrednio na Facebooku i Instagramie, firma chce, by przekazywanie pieniędzy wciąż było łatwe dla każdego. Dlatego testowany jest ulepszony przycisk „Przekaż datek”, który będzie nas kierował do odpowiedniej witryny.
Ponadto gigant zapewnia, że dołoży wszelkich starań, by posty organizacji non-profit informujące o zbiórkach, były bardziej atrakcyjne, co pomoże w zebraniu większej ilości datków.
Jesteśmy głęboko wdzięczni wszystkim partnerom z organizacji dobroczynnych z całego świata, którzy współpracowali z nami na przestrzeni lat. Nie ustajemy w wysiłkach, by ulepszać nasze produkty i ułatwiać popularyzowanie i finansowanie inicjatyw i organizacji, na których najbardziej zależy odbiorcom.