EyeLights, francuska firma znana z opracowywania zaawansowanych wyświetlaczy HUD (Head-Up Display) dla motocyklistów, tym razem postanowiła pójść o krok dalej. Rocket One to ich pierwsze podejście do stworzenia pełnoprawnego motocykla koncepcyjnego, który nie tylko imponuje wyglądem, ale także przynosi szereg innowacji. Według producenta, maszyna jest “gotowa do produkcji” i trzeba przyznać, że prezentuje się naprawdę spektakularnie.
Rocket One to motocykl jak z filmów SF
Rocket One wyróżnia się agresywną i minimalistyczną estetyką. Jego konstrukcja z włókna węglowego nie tylko przyciąga wzrok, ale także pozwala na znaczną redukcję wagi, co przekłada się na osiągi i zasięg. Każdy element motocykla – od aerodynamicznej obudowy po detale takie jak oświetlenie LED – został zaprojektowany z myślą o harmonii między formą a funkcjonalnością.
Czytaj też: Nowy KTM to najbardziej “zaawansowany technologicznie” motocykl na świecie
Projekt Rocket One zrywa z tradycyjnymi kanonami motocyklowymi. Siedzenie zamontowane nisko względem wysokiej linii nadwozia oraz nietypowa geometria maszyny nadają pojazdowi futurystyczny wygląd, który przypomina koncepcyjne pojazdy z filmów lub gier SF. Dodatkowo, dbałość o szczegóły widoczna jest w wysokiej jakości wykończenia oraz precyzyjnym spasowaniu materiałów.
Rocket One integruje autorską technologię EyeRide HUD – system wyświetlający kluczowe informacje na wizjerze kasku. Dane dotyczące prędkości, trasy nawigacyjnej czy komunikatów z telefonu pojawiają się w zasięgu wzroku motocyklisty, minimalizując konieczność odrywania uwagi od drogi.
Kompatybilność z aplikacjami mobilnymi, takimi jak Google Maps czy Spotify, oraz obsługa głosowa czynią Rocket One maszyną stworzoną z myślą o nowoczesnych użytkownikach. Tego typu rozwiązania mogą znacząco zwiększyć bezpieczeństwo jazdy, co firma EyeLights podkreśla jako jedną z kluczowych wartości projektu.
Pod maską Rocket One kryje się mocny silnik elektryczny o mocy 180 KM (1200 Nm). Jednoślad może przejechać nawet 400 km na jednym ładowaniu, choć realny zasięg zapewnie będzie znacznie mniejszy. Dla przykładu, Energica Ego+ z jednym z największych akumulatorów w świecie motocykli, może przejechać 420 km bez ładowania.
Alan Derosier, twórca Rocket One, mówi o swoich doświadczeniach z projektowania motocykla:
To było coś nowego dla mnie i nie miałem żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Postanowiłem podejść do tego dokładnie tak samo, jak do samochodów. Początkowy projekt motocykla opierał się na dopracowaniu proporcji i sylwetki. Rezultatem jest zorientowany na osiągi pojazd, który mieści ogromne akumulatory do dostarczania mocy i szanowany zasięg.
Mimo iż Rocket One wg producenta jest “gotowy do produkcji” tak naprawdę możemy nigdy nie zobaczyć go na drodze. Zaprojektowanie i zbudowanie maszyny, ale zdobycie wszystkich certyfikacji i homologacji, by był dostępny dla przeciętnego Kowalskiego, to co innego. Zainteresowanie maszyną jest ogromne i EyeLights zamierza je wykorzystać, robiąc naturalny krok w rozwoju swojej firmy.