Przerób swój zwykły rower na elektrycznego poskramiacza dróg. Teraz ma to jeszcze więcej sensu

Brytyjska firma Swytch Bike, znana przede wszystkim ze swoich sprzedawanych od lat innowacyjnych zestawów do konwersji rowerów na e-bike, które są bardzo łatwo “odwracalne”, wprowadziła na rynek nowy model Swytch Max+. Nie jest to byle ulepszenie względem oryginału.
Przerób swój zwykły rower na elektrycznego poskramiacza dróg. Teraz ma to jeszcze więcej sensu

Zestaw Swytch Max+ to jeszcze sensowniejsza konwersja zwyczajnego roweru na e-bike

Od dawna zestawy Swytch stanowią prosty, szybki, a jednocześnie bardzo “skuteczny” sposób konwersji praktycznie każdego tradycyjnego roweru na elektryczny odpowiednik. Obejmują czujnik pedałowania na korbie, silnik wbudowany w piastę przedniego koła (konieczna jest wymiana) oraz Power Pack, czyli połączenie akumulatora oraz całej sterującej elektroniki w formie torby na kierownicę. Te komponenty współpracują ze sobą i gwarantują wsparcie pedałowania do prędkości nawet 32 km/h, ale w Polsce jest to ograniczone poziomem 25 km/h. Pozostaje więc pytanie – co nowego wprowadza Swytch Max+?

Czytaj też: Niezniszczalne opony rowerowe WTB z nowatorską konstrukcją SG1

Zestaw Swytch Max+ bazuje na koncepcji oryginalnego modelu Air, ale wprowadza do niego kilka istotnych usprawnień, a to szczególnie w zakresie pojemności akumulatora, a tym samym maksymalnego zasięgu. Jest bowiem dostępny w wersji Max+ o zasięgu od 48 do 64 km oraz Max++ o zasięgu do 97 km, czyli zapewnia aż sześciokrotny wzrost zasięgu na jednym ładowaniu w porównaniu do wcześniejszych zestawów Swytch. To jednak nie koniec, bo jego Power Pack doczekał się oświetlenia oraz portu USB-C, który zapewnia możliwość zamiany akumulatora w tradycyjny powerbank. Wisienką na torcie jest możliwość wybrania silnika albo w przednim, albo w tylnym kole.

Czytaj też: Rowerowy gadżet, o którym marzysz. Elemnt Ace wyciekł i zachwyca swoją unikalnością

Chociaż Swytch Max+ dodaje nieco masy do roweru, to ciągle jest on znacznie lżejszy niż większość dostępnych na rynku zestawów do konwersji ebike. Zestaw Max+ waży bowiem 3,6 kg, z czego sam Power Pack stanowi tego największą część, jako że waży 2,1 kg. Co ciekawe, wariant o zwiększonym zasięgu Max++ jest cięższy od tego podstawowego jedynie o 100 gramów, więc w najgorszym wypadku dorzucamy do roweru maksymalnie 1,2 kg dodatkowej wagi, która przypada na koło z silnikiem.

Czytaj też: Deweloperzy zawiedzeni, mieszkańcy zadowoleni – rząd wycofuje się z kontrowersyjnych zmian

Aktualnie możemy zamawiać zestawy Swytch Max+ w ramach przedsprzedaży w cenie około 470 euro, czyli dosyć przyzwoitej, zważywszy na to, że brytyjska firma ma w planach zwiększenie tej kwoty do 1150 euro, kiedy już trafi do regularnej sprzedaży.