Czy to najcichszy rower górski na rynku? Oto Norco Sight VLT CX

Norco Bikes, firma z siedzibą w Kolumbii Brytyjskiej, przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego najnowszego innowacyjnego roweru elektrycznego: Norco Sight VLT CX eMTB. Ten górski rower elektryczny, będący częścią linii VLT Norco, obiecuje znaczące usprawnienia w zakresie wagi, mocy i ogólnych wrażeń z jazdy.
Czy to najcichszy rower górski na rynku? Oto Norco Sight VLT CX

Nowy Norco Sight VLT CX ma zrewolucjonizować górskie przygody w 2025 roku

Nowy Sight VLT CX zostanie wyposażony w najnowszy silnik Bosch Performance Line CX, a więc aktualnie jeden z najbardziej zaawansowanych systemów napędowych dostępnych dla rowerów górskich. Może i nie jest on najmocniejszy czy generujący najwięcej momentu obrotowego, ale z pewnością zalicza się do tych jednostek między korbami, na których nie można się zawieść. Potwierdzają to przede wszystkim długie lata eksploatacji wcześniejszych wersji jednostek Boscha w e-bike, które w przypadku SIght VLT CX 2025 idealnie współgrają z doświadczeniem Norco Bikes.

Czytaj też: Wyjątkowe rowery elektryczne Specialized. Ważą niewiele i pozwolą pokonać długi dystans

Wiemy, że Sight VLT CCX jest o 20% lżejszy od swojego poprzednika. Taka redukcja wagi w połączeniu z pojemniejszym akumulatorem oznacza, że rowerzyści będą mogli cieszyć się dłuższymi przygodami przy mniejszym wysiłku. Cichsza praca, którą odznacza się silnik Bosch Performance Line CX, to kolejna zaleta, którą podkreśla jeszcze wyższa responsywność i płynność działania jednostki w jej najnowszej wersji. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom Sight VLT CX ma oferować płynniejszą i bardziej dynamiczną jazdę, redukując hałas silnika i pozwalając skupić się na ekscytacji, jaką daje jazda. Na samym silniku wyjątkowość tego e-bike jednak się nie kończy.

Czytaj też: Ten eMTB to marzenie! Santa Cruz łamie tradycję z nowym rowerem górskim Vala

Unikalny system zawieszenia Norco to prawdziwa siła Sight VLT CX, jako że rower posiada system zawieszenia high-pivot, który zapewnia tylną oś przesuniętą do tyłu, co z kolei poprawia stabilność na nierównym terenie. Terenie, którego wygładzeniem zajmuje się widelec o 160-mm skoku z przodu i amortyzator z 150-mm skokiem na tyle. Co ciekawe, układ zawieszenia VPS wyposażony jest również w koło zębate, co samo w sobie poprawia zarządzanie łańcuchem i dodatkowo podnosi jakość jazdy. Gdy trasy stają się bardziej techniczne i wymagające, ten projekt pozwala rowerzyście na pełną kontrolę, ułatwiając pokonywanie trudnych zjazdów i ostrych zakrętów bez utraty prędkości.

Czytaj też: Najlżejszy, najcichszy e-rower w swojej klasie? Znamy szczegóły i cenę nowego Scott Silence eRid

Na temat Norco Sight VLT CX eMTB nie wiemy wszystkiego, a to dlatego, że na premierę tego górskiego roweru elektrycznego będziemy musieli poczekać do wiosny 2025 roku. Zapowiadane innowacje jednak już teraz robią wrażenie, jeśli weźmiemy pod uwagę nie tylko ofertę Norco Sight, bo pewne jest, że 20-procentowa redukcja wagi, cichsza praca, większy akumulator i zaawansowane zawieszenie sprawią, że ten rower podniesie poprzeczkę dla górskich rowerów elektrycznych.