Flyer Uproc SL:X to potencjalnie rewolucyjny elektryczny rower górski
Rodzina elektrycznych rowerów Uproc rośnie, co widać po premierze najnowszego modelu Uproc SL:X, który to wyróżnia się na tle innych modeli przede wszystkim swoją niską wagą, jak na tak imponujący osprzęt. Waży bowiem około 18 kilogramów w najlżejszej dostępnej konfiguracji, co sprawia, że względem innych górskich e-bike jest lżejszy o kilka, a czasem nawet kilkanaście kilogramów. Nawet na tle Uproc X wypada fenomenalnie, bo waży o około 8 kilogramów mniej i to nie z powodu zmiany ramy, bo ta ciągle jest produkowana z włókna węglowego. Odbiło się to jednak na jego napędzie elektrycznym… i to w znacznym stopniu.
Czytaj też: Ten rower jest tani, składany i elektryczny. Czego chcieć więcej?
Wspomniana różnica w wadze między Uproc SL:X a starszym Uproc X jest przypisywana głównie silnikowi Bosch Performance Line SX, który jest o około 900 gramów lżejszy niż ta jednostka, która znalazła się w Uproc X. Ponadto nowszy model wykorzystuje też akumulator Bosch CompactTube 400 o pojemności 400 Wh, a nie 750-Wh Bosch PowerTube w Uproc X. Ta zmiana nie tylko znacznie zredukowała całkowitą wagę roweru, ale również obniżyła poziom wsparcia rowerzysty szczególnie przy wyższych częstotliwościach pedałowania, co ma być jednak wynagradzane przez efektywność energetyczną silnika, stabilizującą się na poziomie około 70 obrotów na minutę.
Czytaj też: Expression E+ robią wrażenie. Oto nowe elektryczne rowery od Giant
Pod względem projektu, Uproc SL:X wprowadził kilka ulepszeń, a w tym standaryzację rozmiaru obu obręczy o maksymalnym rozmiarze rzędu 29 cali zarówno na przodzie, jak i na tyle, odchodząc tym samym od opcji różnych rozmiarów. Rower jest dodatkowo wyposażony w widelec i amortyzator o 130-mm skoku, a nawet dźwignię na kierownicy do dostosowania geometrii roweru w ramach trybu zwiększającego efektywność pedałowania lub poprawiającego ogólny poziom prowadzenia na trasach zjazdowych.
Czytaj też: Co powiesz na lot z rowerem? Firefly MiniVelo zmieścisz w walizce
Uproc SL:X jest dostępny w czterech konfiguracjach, które znacznie różnią się od siebie pod względem systemów zawieszenia, przerzutek i hamulców, odpowiadając tym samym bardzo szerokiemu zakresowi preferencji i budżetów. Tradycyjnie najdroższy model łączy w sobie komponenty premium, takie jak przerzutka Sram XX Eagle i hamulce Shimano XTR. Ceny zaczynają się z kolei od 5799 euro.