Rewolucja w dalekich przejazdach rowerowych? Engwe LE20 to wyjątkowy rower elektryczny
Jedną z wyróżniających się cech LE20 jest jego imponujący zasięg. W europejskiej wersji z dwoma akumulatorami ten rower oferuje do aż 350 kilometrów jazdy ze wspomaganiem pedałowania na jednym ładowaniu, co otwiera drzwi do znacznie dłuższych wypraw. Dla porównania, Polska mierzy około 650 kilometrów ze wschodu na zachód, co oznacza, że LE20 może pokonać więcej niż połowę tej odległości bez żadnego problemu. Musimy oczywiście pamiętać, że maksymalny zasięg na jednym ładowaniu zależy od konkretnych warunków jazdy, wliczając w to niskie obciążenie oraz korzystanie z najniższego poziomu wspomagania, ale nawet wtedy całe 350 km robi ogromne wrażenie.
Czytaj też: Oto rower droższy od samochodu. Drugiego takiego modelu nie znajdziecie na całym świecie
Sercem LE20 jest 750-watowy silnik w piaście tylnego koła, który w amerykańskiej wersji może osiągnąć szczytową moc aż 1300 watów. Jednak dla europejskich użytkowników LE20 jest dostępny z silnikiem centralnym o momencie obrotowym rzędu 100 Nm, co zapewnia wystarczającą siłę do pokonywania wzniesień i trudnych terenów. Jednocześnie ten model Engwe jest również wyposażony w 7-biegową przerzutkę Shimano, co gwarantuje kontrolę nad rowerem w różnych warunkach jazdy.
Czytaj też: Nowe kaski rowerowe Trek z technologią WaveCel. Wyglądają świetnie i mogą uratować życie
LE20 to jednak nie tylko dystans, ale także potencjał przewozowy. Dzięki solidnej ramie z aluminium 6061 i maksymalnej nośności wynoszącej 200 kilogramów, ten rower cargo może zastąpić samochód w wielu codziennych zadaniach. Tylny bagażnik może przewozić zakupy, bagaż lub nawet dziecko w specjalnym siodełku, co w połączeniu z odpornymi na przebicia oponami o szerokości 3-cali, sprawia, że rower jest gotowy na realizowanie codziennych zadań niezależnie od terenu. Oczywiście o ile wcześniej go naładujecie, a tak się składa, że jest to wyjątkowo szybkie, bo opcjonalna szybka ładowarka 8-amperowa może naładować dwa akumulatory 48V/19,2Ah w zaledwie 4-6 godzin.
Czytaj też: Nowe oblicze e-MTB od Tout Terrain – rower Divide z przełomową konstrukcją
Osprzęt LE20 obejmuje kolorowy wyświetlacz zamontowany na kierownicy, moduł Bluetooth do połączenia ze smartfonem, zintegrowane oświetlenie (w tym tylne światło hamowania z kierunkowskazami), widelec amortyzowany, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz jeden lub dwa akumulatory w wariantach o cenie odpowiednio 1300 euro, lub 1699 euro.