Elektromagowie zaraz rzeczywiście będą magami. Ich elektryczne samochody zasili “energia z powietrza”

Zrzucaj przedłużacz z okna, zamontuj panele fotowoltaiczne i jeździj za darmo, korzystaj z darmowych ładowarek w miejscu pracy i wreszcie “jazda elektrykiem jest tańsza niż samochodem spalinowym”. Elektromagowie to zupełnie nowy typ kierowców o życzeniowym myśleniu, którym naukowcy dorzucili właśnie kolejny powód do radości, opracowując nową technologię akumulatorową.
Elektromagowie zaraz rzeczywiście będą magami. Ich elektryczne samochody zasili “energia z powietrza”

Nowa technologia akumulatorów EV wydłuża zasięg, przekształcając energię odpadową w użyteczną moc

Południowokoreańska firma DEOGAM zaprezentowała światu innowacyjną technologię akumulatorów, która wychwytuje i przekształca energię odpadową w użyteczną moc, znacznie wydłużając zasięg pojazdów elektrycznych. To zaawansowane rozwiązanie jest obecnie testowane w 500 taksówkach Hyundai Ioniq 5 na wyspie Jeju w Korei Południowej i wkrótce może zrewolucjonizować rynek EV na całym świecie. Ta nowa technologia akumulatorów DEOGAM opiera się na koncepcji pozyskiwania energii, czyli procesu, który wychwytuje energię z otoczenia i przekształca ją w użyteczną elektryczność. Energia ta, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, jest pozyskiwana ze światła, ciepła oraz drgań mechanicznych i jest wykorzystywana dzięki zaawansowanym materiałom oraz technikom inżynieryjnym.

Czytaj też: Nowy elektrolit sprawi, że samochody elektryczne pojadą dwa razy dalej na jednym ładowaniu

Test Hyundai Ioniq 5

Sercem tej innowacji jest system recyklingu energii elektrycznej, który integruje ogniwa fotowoltaiczne, generatory termoelektryczne i elementy piezoelektryczne. Oznacza to, że ogniwa fotowoltaiczne przekształcają światło słoneczne w elektryczność, generatory termoelektryczne wychwytują różnice temperatur, a elementy piezoelektryczne pozyskują energię z naprężeń mechanicznych i drgań. Chociaż firma zachowuje szczegóły technologii w tajemnicy, kombinacja tych technologii pozwala akumulatorowi na ciągłe generowanie energii nawet podczas normalnej eksploatacji pojazdu, wydłużając tym samym automatycznie zasięg na jednym ładowaniu.

Test Hyundai Ioniq 5

Czytaj też: Używane i małe samochody z LPG to faworyci Polaków. Jak jeszcze wyglądał rynek motoryzacyjny w lipcu?

Jednak na zapewnieniach i laboratoryjnych testach się nie skończyło, bo aby przetestować skuteczność swojej nowej technologii, DEOGAM nawiązał współpracę z Hyundaiem, aby wyposażyć 500 taksówek Ioniq 5 na wyspie Jeju w te właśnie akumulatory pozyskujące energię. Problem w tym, że na wyniki tych testów musimy jeszcze poczekać, ale jeśli okażą się one sukcesem, to DEOGAM planuje wprowadzenie tej technologii w całej Europie do kwietnia przyszłego roku. Pozostaje mieć więc nadzieję, że zysk z tego typu technologii będzie na tyle wysoki, że problem zasięgu elektrycznych samochodów będzie znacznie łatwiejszy do przełknięcia.

Test Hyundai Ioniq 5

Czytaj też: Te samochody to jeżdżące oczyszczacze powietrza. Grupa Polsat Plus osiągnęła ważny kamień milowy

Dzięki możliwości samodzielnego generowania części wymaganej energii do jazdy, technologia DEOGAM może złagodzić problemy z zasięgiem, które dręczą zwłaszcza Europejczyków w okresie innym, niż letni, czyniąc pojazdy elektryczne bardziej atrakcyjną opcją dla szerszego grona odbiorców. Brak surowych danych utrudnia znacznie wstępną ocenę, ale testy wspomnianych 500 taksówek Ioniq 5 na wyspie Jeju zapewnią nam odpowiednie informacje, jako że jest to popularne miejsce turystyczne w Korei Południowej i na dodatek stanowi idealne miejsce testowe ze względu na zróżnicowane warunki jazdy i duże zapotrzebowanie na wydajne, niezawodne pojazdy elektryczne.