Anna Pięta, dyrektor artystyczna targów mody HUSH Warsaw, współwłaścicielka Fundacji HUSH Warsaw. Z wykształcenia krytyczka i promotorka sztuki. Zarządza kampaniami promocyjnymi i komunikacją. Kiedy przed kolejnymi edycjami targów ma bardzo dużo pracy, sięga po krótkie formy – wiersze, eseje, opowiadania. Kiedy może trochę odpocząć, czyta powieści z różnych półek, książki fachowe i, tak, zawsze wiersze.
1. Frances Corner, Why Fashion Maers, Thames & Hudson, 2014
Książka o tym, dlaczego moda dotyczy wszystkich: bo szybciej niż inne dziedziny popkultury reaguje na społeczne zmiany, bo jest najbardziej oczywistym narzędziem komunikacji, ale też dlatego, że to potężny przemysł. Co gorsza – jeden z większych trucicieli środowiska. Przewodnik Frances Corner przyda się wszystkim, którzy dotąd sądzili, że z modą nie mają nic wspólnego.
2. Agnieszka Osiecka, „Neponset”, Prószyński i S-ka, 2016
„Zdecydowałam się zostać żebraczką ze względu na dogodne godziny pracy. Każde inne zajęcie pochłania niezmiernie dużo czasu, i to w niedorzecznych porach” – tak zaczyna się ten pisany białym wierszem pamiętnik. Jest o emocjach, jest o życiu. Celnie i treściwie. Do Agnieszki Osieckiej zawsze warto wracać.
3. Wisława Szymborska, „Wiersze wybrane”, Wydawnictwo A5, 2010
Na gwiazdkę zażyczyłam więc sobie antologię wierszy Wisławy Szymborskiej i moja radość trwa do dziś. Dobrze znane wiersze odkrywam na nowo, chodzę z nimi w głowie. To niezwykłe mieć taką wrażliwość i tak analityczny umysł jak ona. „Może to wszystko/ dzieje się w laboratorium?/ Pod jedną lampą w dzień/ i miliardami w nocy? Może jesteśmy pokolenia próbne?”.
4. Ignacy Karpowicz „Ości”, Wydawnictwo Literackie, 2013
Językowa uczta! Nowe słowa, cięte riposty, czarny humor. Doskonale opisane związki naszych czasów – zawiłe, mniej lub bardziej nieformalne. Jest śmiesznie, jest inteligentnie, ale też posępnie i melancholijnie. Przyjemne dla ciekawych postmodernistycznej rzeczywistości, przydatne dla copywriterów i językoznawców.
5. Beverly Rudkin Ingle, „Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm”, Helion 2015
Specjalistyczna książka o tym, jak wprowadzić nowy projekt w życie, jak podzielić go na etapy, jak zaplanować i ja nim zarządzać. Design Thinking przyda się absolutnie wszystkim i przy każdym projekcie – niezależnie, czy chce się wprowadzić na rynek nową markę, napisać książkę, czy pracować jako wolontariusz w Afryce.