Nowe technologie w szkołach czasem wywołują kontrowersje. Przykładem mogą być e-podręczniki, o których kiedyś rozmawialiśmy na antenie TOK FM, krytykowane przez część nauczycieli. Pojawiają się opinie, że tablet to tylko droga zabawka, która w niczym uczniom nie pomoże, a wręcz może odciągać ich od nauki.
Z drugiej strony przybywa ciekawych pomysłów technologicznych w edukacji. Przykładem może być poruszający artykuł “To Siri, With Love” o autystycznym chłopcu, który zaprzyjaźnił się z wirtualną asystentką ze smartfona. Także w Polsce powstają aplikacje dostosowane do potrzeb dzieci cierpiących na zaburzenia rozwoju.
Czy pomoce naukowe 2.0 mogą zmienić polską edukację? Czy pomogą uczniom, zwłaszcza tym mającym problemy z nauką? O tym porozmawiam w studiu TOK FM z moimi gośćmi:
- Agatą Czopek, szefową działu badań i rozwoju Young Digital Planet, autorką aplikacji Questrunner,
- Anną Kantorczyk, polonistką, nauczycielką w Szkole Podstawowej nr 96 w Warszawie,
- Bogumiłą Matuszewską, szefową i pomysłodawczynią DrOmnibus.com.
Zobaczcie krótki film o aplikacji DrOmnibus:
Oraz przykład zastosowania Questrunnera:
Przypominam archiwalne odcinki o nowych technologiach w szkole, cyfrowej historii, gryfikacji, zaletach gier komputerowych i technologiach dla niepełnosprawnych. Polecam też wtorkową audycję Oli Pezdy „Gra w klasy”.
Nowego odcinka “Człowiek 2.0” możecie posłuchać 8 listopada po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam! Kolejne, specjalne wydanie audycji będzie na antenie w poniedziałek, 10 listopada po godz. 17.