Dostęp do multimediów przez internet wydaje się dziś rzeczą oczywistą. Praktycznie w każdej chwili możemy sięgnąć do bogatych bibliotek muzycznych i filmowych, zarówno z dziedziny tzw. kultury wysokiej, jak i niskiej. Na YouTube są pełne zapisy koncertów, poprzez wirtualne galerie możemy zwiedzać zabytki i muzea. Wydawałoby się, że nowe technologie doskonale służą kulturze. Przykładem mogą być np. nowe wystawy poświęcone polskiej sztuce w Google Cultural Institute.
Ale może jest na odwrót? Może korzystanie z internetu zniechęca nas do odwiedzania prawdziwych galerii, chodzenia na niewirtualne koncerty? Może w zalewie popkulturowej „sieczki” giną dzieła wartościowe? Chciałbym się nad tym zastanowić podczas najbliższego odcinka mojej audycji „Człowiek 2.0” w tę sobotę, 12 kwietnia, parę minut po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Przypomnę, że kiedyś rozmawialiśmy już o digitalizacji historii na przykładzie projektu Polona, a także o wirtualnym zwiedzaniu różnych miejsc poprzez serwisy z mapami.
W studiu ze mną będą:
- Marta Poślad z działu polityki publicznej i relacji rządowych Google,
- Paulina Świątek, specjalistka ds. promocji z Filmoteki Narodowej,
- Jarosław Czuba, wiecedyrektor ds. digitalizacji Narodowego Instytutu Audiowizualnego,
- Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.
Oto film reklamujący jedną z wirtualnych wystaw zatytułowaną „Upadek żelaznej kurtyny”:
Audycji możecie posłuchać 12 kwietnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępna jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!