W Polsce coraz częściej pojawiają się startupy, które od początku nastawione są na rozwiązanie jakiegoś problemu: społecznego, ekologicznego czy ekonomicznego. Widoczne jest to zwłaszcza w przypadku młodych ludzi, którzy podkreślają, że chcą, aby ich praca służyła także zmienianiu świata na lepsze w tych obszarach, które zaniedbały inne firmy czy instytucje publiczne.
Twórcy startupów społecznie zaangażowanych chcą przy okazji zarabiać pieniądze, ale nie za wszelką cenę. Młodzi przedsiębiorcy coraz częściej godzą się na to, że zarobią mniej, ale sprawiedliwie wynagrodzą współpracowników i wykonają pracę ważną dla społeczeństwa. Mogą też liczyć na wsparcie funduszy europejskich i udział w konkursach, które zapewniają im rozgłos nawet na światową skalę.
Jak wygląda ten trend w Polsce? I co może zyskać startup, realizując misję społeczną? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: dr Kaja Prystupa-Rządca z Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego oraz dr Adam Kuzdraliński z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o odpowiedzialności społecznej, innowacjach na rynku pracy i potrzebach społeczności Głuchych.
Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 1 grudnia o godz. 14:40 (pierwsza część) i o godz. 15:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!