Wydawać by się mogło, że w cyberprzestrzeni nie ma granic, ale łatwo się przekonać, że są. Gdy wyjeżdżamy za granicę, płacimy więcej za dostęp do internetu, bo opłaty za roaming są nadal wysokie. Czasami nie możemy obejrzeć jakiegoś filmu, ponieważ nie pozwalają na to “ograniczenia geograficzne”. Nawet robienie zakupów w sieci nie jest proste – w Europie mamy wiele języków, wiele walut, a koszty dostawy z zagranicznego e-sklepu bywają zaporowe.
Unia Europejska postanowiła likwidować te ograniczenia, tworząc tzw. jednolity rynek cyfrowy. Z jednej strony ma on ułatwić życie konsumentom. Z drugiej – napędzić unijną gospodarkę i zwiększyć jej innowacyjność, zwłaszcza wobec amerykańskich firm internetowych. Jakie są szanse powodzenia tego projektu? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM:
- Małgorzata Jankowska-Blank, szefowa działu prawnego Gemiusa,
- Natalia Mileszyk, specjalistka ds. polityk publicznych Centrum Cyfrowego i europejskiego stowarzyszenia Communia,
- prof. Grzegorz Mazurek z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.
Krótki film o unijnej wizji jednolitego rynku cyfrowego:
Przy okazji polecam archiwalne audycje o e-handlu, prywatności i inwigilacji, domenie publicznej oraz prawie do zapomnienia, a także materiały z konferencji “Europejski rynek cyfrowy“.
Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 27 lutego po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!