Stare przysłowie mówi, że “jeżeli coś działa, nie naprawiaj tego”, ale inżynierowie z firmy Cube w bawarskim Waldershof nie wzięli sobie tego do serca. I bardzo dobrze, bo dzięki temu powstała nowa oferta modeli na rok 2025, która jest znacznie ulepszona względem poprzednich generacji. Właśnie dzięki temu rowery Cube są tak dobrym wyborem dla szerokiego grona kolarzy, zarówno początkujących, jak i średniozaawansowanych.
Czytaj też: Santa Cruz pokazuje nowego Bronsona. Jest jak iPhone świata rowerów
Nowe modele przygotowane na 2025 rok, które zachwycą wielu miłośników jednośladów to: Attain, Nuroad C:62, Reaction C:62, Phenix C:68X i Stereo ONE22 C:62. Niemiecki producent nie pominął aspektu ekonomicznego swoich rowerów, dzięki czemu niektóre są dostępne w naprawdę rewelacyjnych cenach.
Cube Attain
Cube Attain to rower szosowy zaprojektowany z myślą o komfortowej i wydajnej jeździe na długie dystanse. Jego rama przeszła gruntowny remont – wersje z włókna węglowego (C:62) i stopu aluminium (HPA) czerpią inspirację z rowerów Litening klasy profesjonalnej. Mają one poszerzony prześwit na opony – 34 mm w porównaniu do 28 mm w poprzedniku.
Cube twierdzi, że ramy są “półaerodynamiczne”, a zaktualizowane zintegrowane prowadzenie przewodów wchodzi teraz przez mostek, a nie jak wcześniej w ramę. Rowery mają również nowy zintegrowany zacisk sztycy i karbonowy widelec (każdy model). Według producenta, konstrukcja “Flex Stay”, w której tylne widełki są opuszczone przy rurze podsiodłowej, pomaga poprawić komfort jazdy.
Cube Attain z ramą aluminiową (HPA) kosztuje od 899 euro z napędem Shimano Claris R2000, wzrastając do 1399 euro za model Shimano 105 R7100. Karbonowy Cube Attain C:62 z tą samą grupą osprzętu kosztuje od 1699 euro, maksymalnie 2999 euro za model z Shimano Ultegra Di2 R8100 i karbonowymi kołami Newmen.
Czytaj też: Nowy Voodoo Canzo wygląda “dziko” i nie kosztuje fortuny. To nie jest kolejny rower z marketu
Cube Nuroad C:62
Cube Nuroad C:62 to gravel, zaprojektowany z myślą o mieszanym terenie, gdzie jazda nie ogranicza się do asfaltu. Jego rama wykonana jest z zaawansowanego kompozytu węglowego C:62, co sprawia, że rower jest lekki, ale jednocześnie wytrzymały.
Jego prześwit na opony wynosi teraz 50 mm (w porównaniu z 45 mm w poprzednim modelu), a rama ma wewnętrzne prowadzenie przewodów przez stery. Warto podkreślić, że najwyższy model z serii wyposażony w SRAM Red XPLR AXS kosztuje 5999 euro. Na papierze wydaje się to okazja, bo Trek Checkmate SLR 9 AXS o porównywalnej specyfikacji kosztuje 10 999 euro, a Canyon Grail CFR 8549 euro.
Cube Reaction C:62 i Cube Phenix C:68X
Rowery górskie typu hardtail XC Cube Reaction C:62 i Phenix C:68X również zostały przeprojektowane, a nowe modele mają “naśladować sukcesy w Pucharze Świata”. Phenix C:68X wykorzystuje najwyższej jakości włókno węglowe i ma nową zintegrowaną konstrukcję zacisku sztycy siodełka z regulowanym kątem sterów, aby dostosować prowadzenie. Kosztuje 5399 euro za wersję SRAM X0 Eagle AXS z widelcem RockShox SID SL Ultimate i 6999 euro za osprzęt SRAM XX SL Eagle AXS i widelec Fox 32 SC Float Factory Grip SL.
Reaction ma wiele takich samych funkcji, ale niższą cenę. Dla porównania, najlepszy karbonowy Exceed CF SLX firmy Canyon zaczyna się od 5499 euro za poziom specyfikacji podobny do C:68X. Tymczasem Reaction C:62 nadal służy jako bardziej przystępny punkt wejścia do karbonowego kolarstwa górskiego i kosztuje od 1499 euro z napędem SRAM NX Eagle i widelcem SR Suntour Raidon 32 Air. Stosunek jakości do ceny jest tutaj imponujący.
Cube Stereo ONE22 C:62
Rower górski Cube Stereo ONE22 z pełnym zawieszeniem (który wcześniej miał karbonową ramę klasy HPC) został ulepszony o karbon klasy C:62. Ma to na celu zmniejszenie wagi bez uszczerbku dla komfortu poprzednika i sprawić, że rower będzie “bardziej wszechstronny”.
Kinematyka zawieszenia została zaprojektowana tak, aby zapewnić wysoki poziom kontroli. Rower wykorzystuje układ “Agile Trail Geometry” marki, chociaż posiada regulowany kąt sterów, aby pomóc zwiększyć prowadzenie. Cena zaczyna się od 2999 euro za Shimano XT M8100 i widelec Fox Float oraz amortyzator, a kończy na 5999 euro z przekładnią SRAM XX Eagle oraz widelcem i amortyzatorem Fox Float Factory-spec. Zestaw ram HPA ze stopu aluminium pozostaje taki sam, a dwa modele kosztują 1999 euro i 2499 euro.
Czytaj też: Ten rower dosłownie “unosi się” nad terenem. Takich opon nie znajdziesz w żadnym innym fatbike
Te nowe modele Cube na 2025 rok łączą innowacyjne technologie z przystępnymi cenami, oferując rowery dostosowane do potrzeb zarówno początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.