Boeing T-7A Red Hawk to samolot niezwykły. Jako pierwszy został zaprojektowany w pełni cyfrowo i przetestowany pod kątem najnowocześniejszych technologii. Zastosowano w nim oprogramowanie o otwartej architekturze, zapewniające łatwość rozbudowy, aby sprostać potrzebom przyszłych misji.
Ted Colbert, CEO Boeing Defense, Space & Security, powiedział:
Jesteśmy podekscytowani i zaszczyceni, że możemy dostarczyć Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych ten zaawansowany cyfrowo samolot szkoleniowy nowej generacji. Ten samolot jest namacalnym przykładem na to, że Boeing, jego dostawcy i partnerzy są liderami cyfrowej rewolucji w inżynierii. T-7A będzie przygotowywał pilotów do przyszłych misji przez kolejne dziesięciolecia.
Samolot szkoleniowy przyszłości
T-7A Red Hawk to jeden z najbardziej zaawansowanych samolotów na świecie. Mimo iż nie jest to maszyna bojowa, to pomoże szkolić przyszłych pilotów. Jego ogon jest czerwony na część 332. Grupy Myśliwskiej (Tuskegee Airmen) z czasów II wojny światowej. Lotnicy ci stanowili pierwszą afroamerykańską jednostkę lotniczą, która służyła w armii amerykańskiej.
Generał Charles Q. Brown, szef sztabu Sił Powietrznych USA dodał:
Tuskegee Airmen to jedna z najbardziej znanych jednostek w historii Sił Powietrznych, a T-7A jest uhonorowaniem odwagi i umiejętności tych pionierów. Podobnie jak lotnicy, którym zostały nazwane i pomalowane, aby oddać im hołd, T-7A Red Hawks przełamują bariery lotnicze. Te cyfrowo zaprojektowane samoloty umożliwią szkolenie różnych grup przyszłych pilotów myśliwskich i bombowych, a także zapewnią zaawansowany system szkolenia i możliwości, które sprostają wymaganiom dzisiejszego i przyszłego środowiska bezpieczeństwa narodowego.
Program T-7A jest realizowany w zakładach Boeinga w St. Louis, a część rufową buduje Saab w Linkoping. Saab wkrótce rozpocznie produkcję tej części w swoim nowym zakładzie produkcyjnym w West Lafayette w stanie Indiana.
Siły Powietrzne USA zamówiły 351 maszyn, a gotowy prototyp jest pierwszą z nich. Boeing jest zaangażowany w rozwój innowacyjnych rozwiązań, zarówno dla lotnictwa wojskowego, jak i cywilnego.
Wstępna gotowość operacyjna T-7A Red Hawk ma zostać osiągnięta w 2024 r. Wartość kontraktu to 9,2 mld $ i choć większość maszyn będzie używana przez Amerykanów, to część może trafić do Serbów czy Australijczyków. Nie stanie się to jednak wcześniej niż za kilka lat.
Więcej o samym projekcie można przeczytać na oficjalnej stronie Boeinga.