Nowa odsłona SLR została opracowana przy użyciu obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) oraz testów w tunelu aerodynamicznym. Celem było stworzenie roweru, który będzie zarówno szybki, jak i praktyczny w każdych warunkach pogodowych. Konstrukcja ramy i widelca pozwala na montaż szerokich opon – do 36 mm bez błotników i 32 mm z ich użyciem, co czyni go idealnym wyborem na cały rok.
Czytaj też: Hiszpański producent zaskakuje rynek. Oto rower który łamie schematy
Projektanci Boardmana zadbali także o funkcjonalność – SLR ma dodatkowe mocowania na bidon na dolnej rurze, co pozwala na wygodny transport narzędzi i zapasowych części bez konieczności używania sakw czy toreb podsiodłowych.
Nowy Boardman z grupą SRAM Red AXS dostępny w rewelacyjnej cenie
Jednym z kluczowych założeń było połączenie aerodynamicznej efektywności z możliwością personalizacji. W przeciwieństwie do wielu współczesnych rowerów wyścigowych z jednolitą kierownicą i mostkiem, Boardman postawił na standardowe komponenty, ale z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. To rozwiązanie pozwala na łatwiejsze dopasowanie roweru do preferencji użytkownika – dostępne są mostki w długościach od 90 do 120 mm.
Czytaj też: Pashley Roadfinder – tradycja na sterydach. Ręcznie wykonane rowery na każdy teren
Ważnym aspektem jest także nowa karbonowa sztyca Aero-D z dwupozycyjnym zaciskiem, umożliwiająca zmianę offsetu siodła – z ustawienia inline na przesunięcie o 15 mm, co oznacza poprawę w zakresie dopasowania pozycji na rowerze. Co więcej, dla użytkowników preferujących klasyczne rozwiązania istnieje opcja zastosowania standardowej sztycy o średnicy 27,2 mm, co otwiera możliwość korzystania z amortyzowanych wsporników siodła, np. Redshift ShockStop.

Nowa rama, wykonana z wysokiej klasy karbonu C10, waży jedynie 995 g (rozmiar M), a widelec 450 g. Mimo licznych praktycznych dodatków, SLR pozostaje lekkim rowerem, zachowując równocześnie wysoką sztywność dzięki zastosowaniu standardu suportu BB386EVO. Efektywność aerodynamiczna nowego modelu została potwierdzona w tunelu Silverstone Sports Engineering Hub. W porównaniu z poprzednią wersją, nowy SLR generuje średnio 5,7 W oszczędności mocy w zakresie kąta natarcia od -15 do +15 stopni przy prędkości 50 km/h.
Geometria nowego SLR nie uległa drastycznym zmianom, ale wprowadzono subtelne korekty poprawiające prowadzenie. Dla przykładu, w rozmiarze L stack został obniżony z 584 mm do 577 mm, a reach nieznacznie się wydłużył z 391 mm do 394 mm. Dzięki temu rower zyskał bardziej dynamiczny charakter.
Zachowano kąt główki ramy na poziomie 72,5 stopnia (w większych rozmiarach), co zapewnia stabilność przy dużych prędkościach, a także tradycyjny kąt rury podsiodłowej – 73 stopnie, który sprawdza się zarówno w wyścigach, jak i podczas dłuższych przejazdów. Dostępna jest również wersja SLR dla kobiet z dopasowaną geometrią, krótszym zasięgiem i węższą kierownicą, co pozwala na jeszcze lepsze dostosowanie pozycji.

Boardman od lat wyróżnia się oferowaniem wysokiej klasy rowerów w atrakcyjnych cenach. Nowy SLR 9.8 to model z najwyższej półki, wyposażony w grupę SRAM Red AXS i karbonowe koła Zipp 404 Firecrest, a jego cena wynosi 5500 funtów. To znacznie mniej niż podobnie wyposażone rowery konkurencyjnych marek, np. Specialized S-Works Roubaix Red AXS kosztuje 12 000 funtów, a Trek Domane SLR 9 AXS Gen4 to wydatek rzędu 11 270 funtów.
W ofercie znalazły się również bardziej przystępne modele, m.in. SLR 9.2 z Shimano 105 Di2 w cenie 2500 funtów oraz SLR 9.6 z Ultegra Di2 i karbonowymi kołami Zipp 303s za 3500 funtów. To świetne propozycje dla osób szukających wydajnych rowerów w rozsądnej cenie.
Warto wspomnieć, że Boardman Bikes to brytyjska marka rowerowa założona przez Chrisa Boardmana, legendarnego kolarza, który zdobył złoty medal olimpijski. Firma oferuje szeroką gamę rowerów, w tym szosowe, przełajowe, górskie oraz hybrydowe, skierowane zarówno do profesjonalistów, jak i amatorów. Produkty Boardman Bikes zdobyły liczne nagrody i tytuły mistrzowskie na poziomie światowym, europejskim i krajowym w dyscyplinach takich jak kolarstwo szosowe i triathlon.