BMW F 450 GS to projekt będący połączeniem kompaktowej lekkości z wyjątkowymi zdolnościami terenowymi. Model ten, zaprezentowany na targach EICMA 2024 w Mediolanie, stawia na nowoczesność i przyjazność dla początkujących, oferując możliwości idealne zarówno na krótkie, miejskie wycieczki, jak i na dłuższe, off-roadowe wypady. Będzie on znajdował się w ofercie między modelami G 310 GS a F 800/900.
BMW F 450 GS to motocykl, jakiego jeszcze nie było
BMW F 450 GS to propozycja w segmencie lekkich motocykli przygodowych (ADV), który coraz bardziej przyciąga młodych, ambitnych kierowców oraz osoby szukające maszyn dostępnych i wszechstronnych. Motocykl posiada unikalny silnik o pojemności 450 cm3, który daje odpowiednią moc na trudne trasy, nie przeciążając jednocześnie konstrukcji ani umiejętności początkujących kierowców.
Czytaj też: Nowy KTM to najbardziej “zaawansowany technologicznie” motocykl na świecie
Inspiracja dla BMW F 450 GS płynie bezpośrednio z topowych modeli linii GS, ale twórcy zadbali o jego kompaktowy i odważny design. Wyjątkowa konstrukcja opiera się na nowoczesnych materiałach, które sprawiają, że motocykl jest lekki i zwinny. Wersja koncepcyjna tego motocyklu ma elegancką, aerodynamiczną sylwetkę z charakterystycznymi elementami, takimi jak reflektor LED oraz specjalnie opracowany układ wydechowy, który redukuje hałas i emisje, podkreślając ekologiczny aspekt jazdy.
Sepp Mächler, Product Manager BMW Motorrad, mówi:
Podczas opracowywania nowego BMW Concept F 450 GS szczególnie ważne było dla nas osiągnięcie najlepszego prowadzenia w tym segmencie i połączenie go z mocnymi osiągami i optymalną dostępnością. Przyjemność z jazdy na drodze i w terenie jest najwyższym priorytetem dla tego modelu.
Koncepcja obejmuje w pełni regulowany przedni widelec typu upside-down i regulowany tylny amortyzator monoshock. Według BMW motocykl waży blisko minimalnego wymogu wagowego 175 kg w klasie licencji A2, co jest doskonałą wiadomością dla tych, którzy zawsze narzekali na ciężar modeli Himalayan firmy Royal Enfield.
Według BMW, rzędowy dwucylindrowy silnik został stworzony od podstaw i ma “charakterystyczny i chętny do obrotów” układ dzięki nowemu przesunięciu zapłonu. W silniku zastosowano również magnez, aby utrzymać niską masę całkowitą, co przekłada się na doskonały stosunek mocy do masy.
Podobnie jak w przypadku obecnych modeli 310 w ofercie BMW, 450 GS może być również produkowany we współpracy z indyjskim producentem motocykli, TVS, dzięki czemu będzie miał konkurencyjną cenę. Co więcej, ta nowa platforma dwucylindrowa o pojemności 450 cm3 może potencjalnie dać początek kolejnym modelom, np. zminiaturyzowanemu klasykowi R 18. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że BMW wprowadzi ten motocykl o pojemności 450 cm3 do produkcji w przyszłym roku. Kiedy już do niego dojdzie, będzie konkurował z takimi modelami jak KTM 390 Adventure, Royal Enfield Himalayan 450 i CFMoto Ibex 450.