Benelli Leoncino Bobber 400 to włoska reinkarnacja słynnego Harleya-Davidsona

Włoska marka Benelli zaprezentowała na targach EICMA 2024 nowy model Leoncino Bobber 400, który może stać się poważnym konkurentem dla kultowego motocykla Harley-Davidson Fat Bob.
Benelli Leoncino Bobber 400

Benelli Leoncino Bobber 400

Benelli Leoncino Bobber 400 to współczesna reinterpretacja kultowego bobbera, czyli motocykla, który powstał po II wojnie światowej w USA. Bobbery były wtedy motocyklami pozbawionymi zbędnych elementów – ramy, błotników czy siedzeń pasażera – po to, by je odchudzić i poprawić ich zwrotność. Motocykle takie jak Harley-Davidson czy Indian stały się ikonami tego stylu, ale teraz Benelli stawia poprzeczkę wyżej, oferując chiński model inspirowany amerykańską klasyką, który może zaskoczyć wielu entuzjastów.

Nowy motocykl Benelli ma w sobie ducha Harleya

Włoskiego ducha Benelli widać w projekcie Leoncino Bobber 400, który został stworzony w centrum projektowym marki we Włoszech. Motocykl zachowuje klasyczny wygląd bobbera z prostokątnym, LEDowym przednim reflektorem, 15-litrowym zbiornikiem paliwa, podwójnym układem wydechowym i charakterystycznym “skróconym” tyłem. Zastosowanie nowoczesnych elementów, takich jak czarne felgi z lekkich stopów czy lusterka na końcach kierownicy, podkreśla współczesny charakter maszyny.

Czytaj też: Najszybszy na świecie motocykl terenowy wyjeżdża na ulice

Dzięki niskiej wysokości siedzenia (730 mm), motocykl jest dostępny dla szerokiego kręgu użytkowników, a ergonomiczna pozycja za kierownicą z wysuniętymi do przodu podnóżkami zapewnia komfortową jazdę. Dzięki zaawansowanemu układowi zawieszenia (35-mm widelce teleskopowe z przodu oraz tylne podwójne amortyzatory) Leoncino Bobber 400 ma zapewniać płynność jazdy, nawet na dłuższych trasach.

Benelli Leoncino Bobber 400

Sercem Benelli Leoncino Bobber 400 jest pierwszy w historii marki silnik V-Twin o pojemności 385 cm3, który generuje 35 KM przy 8000 obr./min oraz 27 Nm momentu obrotowego przy 4500 obr./min. Jest to jednostka chłodzona cieczą, z pojedynczym wałem rozrządu i czterema zaworami, a jej konstrukcja pozwala na efektywne osiągi w średnim zakresie obrotów. Motocykl wyposażono także w system kontroli trakcji oraz sześciobiegową skrzynię biegów połączoną z napędem pasowym – rozwiązaniem typowym dla większych cruiserów, które wymaga minimalnej konserwacji.

Motocykl posiada okrągły, kolorowy wyświetlacz TFT, pełne oświetlenie LED oraz lusterka montowane na końcach kierownicy. Dzięki zastosowaniu napędu pasowego, typowego dla większych cruiserów, zmniejszono konieczność konserwacji. Dodatkowo, Leoncino Bobber 400 spełnia normy emisji Euro 5+, co czyni go ekologicznym wyborem.

Benelli Leoncino Bobber 400 będzie dostępny w 2025 roku w trzech kolorach: Desert Tan, Midnight Black i Onix Grey. Chociaż dokładna cena nie została jeszcze ujawniona, oczekuje się, że będzie konkurencyjna, zwłaszcza w porównaniu z modelami amerykańskich marek.