Apple słynie z tego, że zamyka użytkowników w swoim ekosystemie. Nie brakuje usług i aplikacji, które działają tylko na urządzeniach z jabłkiem na obudowie, jak komunikatory FaceTime i iMessage, usługi związane z chmurą iCloud czy własny pakiet biurowy. Jednak multimedia zawsze były tu wyjątkiem. Kto miał iPoda, ten pamięta, że można było wgrywać na niego muzykę z iTunes na Windowsie. W Google Play znajdziemy już oczywiście klienta Apple Music.
Apple TV+ w końcu na Androidzie
Logiczne jest więc, że usługa VoD została w końcu udostępniona dla szerszego grona odbiorców. Z Apple TV+ można już korzystać na licznych Smart TV i konsolach, a teraz dołączyły do nich smartfony i tablety z Androidem, a także telewizory z systemem Google TV. Aplikacja jest stopniowo wprowadzana także dla użytkowników w Polsce.
Czytaj też: Apple zasypie nas nowościami. Tani iPhone SE 4 to jedna z nich
W Google Play znalazła się już aplikacja Apple TV, w której można wykupić abonament na Apple TV+. W Polsce usługa kosztuje 34,99 zł miesięcznie, dostępny jest też bezpłatny 7-dniowy okres próbny. Subskrypcję można podzielić z maksymalnie pięcioma członkami rodziny i można zapisywać materiały na urządzeniu do oglądania offline. W usłudze oczywiście nie ma reklam. Nowości dodawane są zwykle w środy i piątki.
Można wykupić abonament w aplikacji na telefonie z Androidem 10, korzystając z Google Pay. Niestety nie da się tego zrobić (jeszcze?) na telewizorze z Google TV.
Dział usług multimedialnych firmy Apple rozwija się bardzo dynamicznie, czego dowodem są nowe produkcje filmowe i serialowe, na czele z doskonałym „Severance” i zjawiskową „Fundacją” na podstawie sagi Isaaca Asimova. Jeśli zamierzasz skorzystać z Apple TV+, to pozycje obowiązkowe.
Oczywiście rozwój generuje koszty, a nowi użytkownicy to potencjalnie nowe źródło potencjalnego przychodu. Apple TV+ niestety nie ma dużej bazy subskrybentów. Bloomberg podaje, że Apple TV+ ma zaledwie 10 proc. bazy użytkowników Netflixa. Płacący za VoD Apple oglądają tyle filmów i seriali w miesiąc, ile użytkownicy Netflixa w jeden dzień. Tymczasem Apple w 2024 roku wydał aż 20 miliardów dolarów na swoje autorskie produkcje.