Zyski Apple’a znów poszybowały w górę
Kwartał świąteczny jest tradycyjnie najlepszym kwartałem dla Apple’a pod względem zysków, a trzy miesiące poprzedzające 28 grudnia 2024 r. okazały się historycznym okresem. Przychody firmy w tym okresie osiągnęły rekordowy poziom 124,3 mld dolarów, co stanowi wzrost o 4% rok do roku. Apple może pochwalić się świetnymi wynikami sprzedaży na kluczowych rynkach, którymi są obie Ameryki, Europa, Japonia i pozostałe części Azji i Pacyfiku. Warto jednak pamiętać, że gigant zajmuje się nie tylko iPhone’ami, dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu, jak sprzedawały się poszczególne produkty i usługi.
Czytaj też: Samsung zdradza swoje plany dotyczące tegorocznych składaków. Będziecie rozczarowani
Analizując wyniki według kategorii, do kwartalnych wyników mocno dołożyły się komputery Mac, ze sprzedaży których Apple wyciągnął 8,9 mld dolarów. 8 mld dolarów przyniosły firmie iPady, natomiast sektor usług, takich jak Apple Music, Apple TV+ czy iCloud, odpowiadają za przychody w wysokości 26,3 mld dolarów. To rekordowy wynik i to właśnie sektor usług był głównym motorem wzrostu w omawianym kwartale.
Czytaj też: Pixel 9a pojawi się szybciej niż jego poprzednicy. Będzie konkurował z tanim iPhone’em?
Niestety iPhone’y nie spełniły pokładanych w nich nadziei i ich sprzedaż spadła, choć na szczęście nieznacznie – 69,1 mld dolarów w porównaniu do 69,7 mld dolarów w 2023 roku. Kolejnym powodem do niepokoju jest spadek sprzedaży w Chinach, który wyniósł 2 mld dolarów. Choć powodów można się tylko domyślać, to wydaje się, że winowajcą może być tutaj Apple Intelligence, a raczej jej brak w wielu regionach. Jak dobrze wiemy, w Unii Europejskiej zapowiadane tak szumnie funkcje pojawią się z ogromnym opóźnieniem, bo prawdopodobnie dopiero w kwietniu.
Czytaj też: Xiaomi 15 Ultra zbliża się do premiery. Wiemy o nim coraz więcej
Przy okazji warto również wspomnieć, że Tim Cook pochwalił się kolejnym kamieniem milowym w historii firmy – zwiększeniem bazy aktywnych użytkowników. Apple ma teraz 2,35 mld aktywnych użytkowników swojego sprzętu i usług. To najwięcej, ile kiedykolwiek firma miała. Jeszcze w 2024 roku mowa była o liczbie 2,2 mld, mamy więc wzrost o 150 milionów użytkowników w naprawdę krótkim czasie. Mimo spadków sprzedaży iPhone’ów gigant może świętować sukces z naprawdę udanego kwartału. Spodziewamy się również, że kiedy Apple Intelligence będzie szerzej dostępne, a także na rynku pojawi się wyczekiwany i mocno zmodernizowany iPhone SE 4, przychody ze sprzedaży smartfonów znów pójdą w górę.