Globalne dostawy smartwatchy osiągnęły 112,2 miliona sztuk, co oznacza spadek o 3,8% w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy w Chinach nastąpił wzrost o 23,3% – do 32,9 miliona sztuk. Jeśli chodzi o opaski na rękę, na całym świecie wysłano 26,8 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 12,7%, a w samych Chinach to 12,9 miliona, co stanowi wzrost o 12,6%. A jak się ma sprawa z liderem?
Z kim przegrywa Apple?
Huawei przewodził w globalnych dostawach urządzeń noszonych na nadgarstku, notując kolejny rok silnego wzrostu. W trzecim kwartale firma wprowadziła na rynek nowe modele, takie jak smartwatche GT5 i GT5 Pro oraz ciśnieniomierz drugiej generacji WATCH D2, wyposażony w system TruSense do lepszego monitorowania stanu zdrowia. Smartwatch Apple Series 10 na krótko zajął pierwsze miejsce na świecie w trzecim kwartale, choć musiał stawić czoła większej konkurencji ze strony szerszej gamy opcji smartwatchy. Także Band 9 firmy Xiaomi zachwycił użytkowników dzięki ulepszeniom jasności ekranu, pojemności baterii i funkcjom, co znacznie zwiększyło ogólne dostawy Xiaomi na rynku smartbandów.
Produkty Samsunga siódmej generacji, w tym nowy model Ultra, wypełniły lukę na rynku inteligentnych zegarków z najwyższej półki, natomiast wersja FE doskonale się sprzedawała. Marka BBK, zajmująca się głównie zegarkami dla dzieci, zajmuje pierwsze miejsce na chińskim rynku zegarków dla dzieci i rozszerza swoją działalność na rozwijające się rynki zagraniczne. Dlatego choć praktycznie jeszcze jej nie znamy, jest duża szansa, że o niej wkrótce usłyszmy i w Polsce.
Czytaj też: Apple Watch Ultra 3 może zaskoczyć dwiema świetnymi funkcjami
Oczekuje się, że chiński rynek urządzeń noszonych na nadgarstku wyśle 62,5 mln sztuk w 2025 r., co oznacza wzrost o 3,2% rok do roku. Kluczowe trendy obejmują dalsze udoskonalenia funkcji monitorowania zdrowia, dywersyfikację kanałów online i offline oraz zwiększoną personalizację akcesoriów. IDC prognozuje, że rynek urządzeń noszonych wzrośnie w ujęciu rok do roku o 6,1% w 2024 r., osiągając poziom 538 milionów sztuk, ale wzrost zwolni do 3,9% w 2025 r., ponieważ rynki takie jak USA i Indie zaczną się stabilizować.
Tymczasem smartfony mają wzrosnąć o 6,2% w 2024 r ., osiągając 1,24 miliarda sztuk, dzięki nagromadzonemu popytowi po dwóch latach spadku. Jednak wzrost Apple ma być skromny, a iOS wzrośnie tylko o 0,4%, ponieważ stoi przed wyzwaniami na kluczowych rynkach, takich jak Chiny, USA i Europa.