Większość przedsiębiorstw przekonała się już, że obecność w Internecie to podstawa sukcesu. Nowoczesne firmy idą obecnie o krok dalej, decydując się na przygotowanie dedykowanych aplikacji mobilnych. Można zastanawiać się, czy jest to konieczne, jednak dane statystyczne mówią same za siebie. Coraz więcej osób korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a aż 51 % użytkowników smartfonów używa ich do łączenia się z siecią raz lub nawet kilka razy dziennie. Warto dotrzeć do tej mobilnej grupy potencjalnych klientów za pośrednictwem aplikacji mobilnej, która ułatwi im pozostanie w kontakcie z firmą.
Wiele firm zastanawia się, czy stworzenie aplikacji mobilnej ma uzasadnienie biznesowe. Kluczowym kryterium jest często oczekiwany zwrot z inwestycji, a pytanie czy zyski z aplikacji mobilnej zrekompensują nakład poniesiony na jej wdrożenie spędza sen z powiek specjalistów do spraw promocji firmy. Przed podjęciem takiej decyzji warto oprzeć się na rzetelnych danych i zapoznać się z case study z wdrożenia takiej aplikacji w firmie o zbliżonym profilu biznesowym. Firma Surplex, zajmujące się sprzedażą używanych maszyn przemysłowych na organizowanych w swoim serwisie aukcjach, zdecydowała się na przeniesienie funkcjonalności firmowego serwisu do aplikacji mobilnej.
Aplikacja jest dostępna dla użytkowników smartfonów i tabletów korzystających z dwóch najbardziej popularnych systemów, czyli iOS i Android, dzięki czemu dociera do większości użytkowników urządzeń mobilnych. Po jej zainstalowaniu użytkownik ma dostęp do swojego konta na portalu aukcyjnym Surplex z każdego miejsca na świecie. Wystarczy połączenie z Internetem, które posiada większość nowoczesnych smartfonów, aby obserwować aukcje i licytować wybrane maszyny. Dzięki mobilnej aplikacji klienci mają pewność, że nie przegapią terminu końca interesującej ich aukcji nawet jeżeli w danym momencie przebywają poza biurem, bez dostępu do komputera, a firma Surplex zyskuje większe zainteresowanie swoimi ofertami oraz wyższe ceny maszyn dzięki użytkownikom podbijającym ceny na aukcjach przy użyciu aplikacji mobilnej.
Przykład wdrożenia aplikacji mobilnej firmy Surplex pokazuje, że jej funkcjonalność trafia w potrzeby użytkowników serwisu. Jednak aby określić czy wdrożenie aplikacji mobilnej jest korzystne z punktu widzenia rentowności przedsiębiorstwa, warto się przyjrzeć statystykom. Po 5 tygodniach od wdrożenia aplikacji zainstalowało ją około 700 użytkowników, z których 89 % zdecydowało się użyć jej więcej niż raz. Łączna wartość aukcji wygranych przez klientów korzystających z aplikacji wynosi ok 500 tys euro, co stanowi dobry wynik finansowy. Można przypuszczać, że wartość ta byłaby niższa, gdyby udział w aukcjach wymagał od użytkowników dostępu do komputera. Biorąc pod uwagę szybki rozwój firm działających głównie w Internecie można stwierdzić, że posiadanie dedykowanych aplikacji mobilnych staje się powoli wymogiem, a przynajmniej czynnikiem wspierającym osiągnięcie sukcesu na tym gruncie.