Amazon zapowiedział funkcję Buy for Me (Kup dla mnie). Pozwoli ona na kupowanie za pośrednictwem Amazonu towarów, które nie są na nim dostępne. Klient będzie mógł kupić markowe towary, normalnie niedostępne na platformie giganta, bez opuszczania aplikacji Amazonu.
Amazon kupi Ci markowe buty
W nielicznych przypadkach w wynikach wyszukiwania w aplikacji mobilnej Amazon pokazane zostaną wyniki wyszukiwania, pochodzące spoza platformy. Będą to towary ze sklepów zewnętrznych należących do różnych marek, które nie zdecydowały się na dystrybucję swoich towarów na Amazonie. Takie wyniki będą widoczne w osobnej sekcji, otoczonej czarną ramką. Na grafikach poniżej pokazane zostały przykłady.

Ramka informuje, że można kupić te towary bezpośrednio w sklepach marek i przekieruje tam użytkownika. Jednak w niektórych przypadkach użytkownicy zobaczą także przycisk „Buy for Me”, oznaczony charakterystycznymi gwiazdkami, które dzięki Google Gemini przyjęły się jako piktogram sztucznej inteligencji. Zapewne nie jest zaskoczeniem, że podstawą funkcji jest właśnie model sztucznej inteligencji, zdolny nawigować po zewnętrznych sklepach online.
Agent AI po porostu kupi towar automatycznie ze sklepu firmowego. Będzie można za niego zapłacić za pomocą koszyka Amazonu, razem z innymi zakupami. Dane kupującego zostaną bezpiecznie przekazane do zewnętrznego sklepu, w tym dane płatnicze, co powinno znacznie przyspieszyć proces. Postęp realizacji zamówienia również będzie widoczny w tym miejscu. Przy tym Amazon zarzeka się, że nie będzie zaglądał do listy zakupów w zewnętrznych sklepach, ale podchodzę do takich obietnic sceptycznie. Gwarancja i ewentualny zwrot towaru trzeba załatwić z zewnętrznym sklepem.
Czytaj też: Polacy lubią płatności odroczone. Chcą z nich korzystać w sieci i w sklepach stacjonarnych
Funkcja Buy for Me jest dostępna jako beta dla niewielkiego grona użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Mogą z niej skorzystać w apce Amazonu dla Androida i iOS. Agent jest testowany na niewielkiej grupie sklepów online wybranych marek. Funkcja będzie oczywiście rozwijana, z czasem sięgnie po więcej sklepów zewnętrznych i kolejne kraje.